50-es villamos: januárban kezdődik a korszerűsítés utolsó fázisa

iho/vasút   ·   2021.12.19. 15:00
01_50-es_villamos_utomunka

Már csak a kiegészítő munkák maradtak hátra az 50-es villamosvonal dél-pesti megállóinak felújításából. A beruházásnak köszönhetően négy megállóhely hét peronja újul meg, amelyeket akadálymentesen lehet használni.

Bár az 50-es villamos október vége óta újra a teljes vonalon közlekedik, azonban a járat egyes megállóhelyeinek felújítás azóta is folyamatosan és jó ütemben halad. Az elmúlt hetekben látványos munkálatok zajlottak a XIX. kerületi Kossuth tér és a XVIII. kerületi Szarvas csárda tér között. A munkák során négy megálló – a Kossuth tér, az Árpád utca, a Baross utca (Béke tér irányú fel- és leszállóhely), valamint a Szarvas csárda tér – peronjait és peronberendezéseit építették át. A Szarvas csárda téren – ideiglenes jelleggel – már az új peronokon szállhatnak fel és le a járművekről az utasok.

Kattintson képeinkre, nézze meg galériánkat! (fotók: BKK)

Október óta térkőburkolatot kaptak a villamosperonok, folyamatban van a gyalogos járdafelületek aszfaltozása, az Üllői úton cserélték a kopóréteget és a burkolati jelek is felfestették a megállók környezetében. Kevésbé látványos, de annál hasznosabb munkák is befejeződtek: teljesen kiépült a csapadékvizet elvezető rendszer a peronok környezetében. A vágányszabályozás, a felsővezeték-tartó oszlopok festése és a peronok kialakítása már korábban megtörtént. Az új esztendő első heteiben helyükre kerülnek az utasvárók és a hulladékgyűjtők, illetve a biztonságos közlekedéshez szükséges korlátok és életvédelmi kerítések is.

A megállóhelyek környezete is megújul

Az 50-es villamosvonal akadálymentesítése a Határ úti végállomás felújítását követően folytatódott. A teljes vonal átalakítását követően itt is új CAF-villamosok közlekedhetnek a jövőben. Bár a járművek már megérkeztek Budapestre, azonban még több fejlesztés is szükséges ahhoz, hogy forgalomba állhassanak ezen a vonalon, ezért a beavatkozások megvalósításáig máshol járnak. A megállóhelyek környezete ugyancsak megújult: felújították a csatlakozó út- és járdaszakaszokat, autóbusz-megállókat, gyalogátkelőhelyeket, harminckilenc új fát telepítettek és a zöldfelületet is rendezték.

A projekt Budapest Főváros Önkormányzata, valamint az Európai Unió finanszírozásával, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában, tartalékkerettel együtt összesen nettó 775 millió 226 ezer forintból valósul meg.

A „Budapesti villamos- és trolibuszjármű-projekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17 milliárd 600 millió forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17 milliárd 699 millió 115 ezer 44 forint.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút MAGYAR VASÚT

Magyar Vasút 2022 Konferencia

T. Hámori Ferenc   ·   2022.10.05. 09:00

Igazságos zöld átmenet? A vasútfejlesztés évtizede? Újabb esély Záhony előtt? # Valtsvasutra – ezeknek a jelmondatoknak a jegyében, 14. alkalommal rendezték meg a vasútszakma legrangosabb fórumát Budapesten.