A 266-osok emlékére
A kezdetekben az Ikarus 200-as széria is örökölte a mávautos szürkés–zöldes, illetve vajfehér színösszeállítást (képek az előző cikkünkben), később viszont a sárga vált egyeduralkodóvá. A legenda szerint a szovjet megrendelőnek annyira megtetszett az egyik prototípus ilyen fényezése, hogy nem is kértek gyakorlatilag semmilyen változtatást, ebben a színben rendelték meg az évi több száz, olykor több ezer 260-ast és 280-ast. Ehhez a mennyiséghez képest a hazai Volánok beszerzései szinte elenyészőnek számítottak, így az okkersárga valahogy ezekre is átragadt, sőt, néhány év múlva szinte egyeduralkodóvá vált.
A Volánok aztán a kilencvenes évek elején önálló arculat kialakításába kezdtek, amelyhez a legtöbb cégnél saját flottaszín dukált, persze volt olyan, ahol csak minimálisan, vagy egyáltalán nem változtattak az eredeti sárgán. Miután a 266-asok csak az ezredforduló környékén kezdtek kihalni a cégektől, ezek is megkapták mindenhol az új egyenruhát (már ahol volt belőlük), ebből igyekeztünk egy válogatást összeállítani. Sajnos az Alba, a Bács, a Balaton, a Kisalföld és a Körös Volán 266-osairól a mi archívumunkban nem találtunk képet, így ezeket kénytelenek vagyunk az olvasó fantáziájára bízni. Akinek mégis lenne ezekről felvétele, az ne legyen rest velünk megosztani, akár a kommentszekcióban, akár az e-mail címünkre beküldve.
Önöknek melyik tetszett a legjobban?
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!