A Bz örök és időről időre megújul

iho/vasút   ·   2021.09.15. 15:00
bz_belso_uj

A komfortosítási hullámból a MÁV-Start mellékvonali járművei sem maradnak ki: a következő években kétszáznál is több Bz motor- és mellékkocsi újul meg a vasúttársaság saját forrásából. Az első ráncfelvarrt mellékkocsik már forgalomba is álltak.

A MÁV Vagon Kft. székesfehérvári műhelyében elkészült az első, már a MÁV‑Start új színterve alapján festett Bzx mellékkocsijainak fővizsgája, valamint két 127‑es sorozatú motorkocsi (127 411 és 127 419) és az egyetlen iker-Bz motorkocsi (136 001) járműszerkezeti részének főjavítása.

A Bz motorkocsikkal közlekedő, mellékvonali Bzx személykocsik kívül-belül megújultak: a műszaki felújítások mellett új üléshuzatot is kaptak, amelyek megegyeznek az elővárosi motorvonatokon megszokottakkal. A vasúttársaság új festési dizájnja szerint felújított első mellékkocsi Balassagyarmatra került és a térség vonalain teljesít szolgálatot. A jövőben minden Bzx kocsi ezt a külsőt és belsőt fogja megkapni az esedékes fővizsga során.

A következő évek során az ex-interpici Bz-k is kívül-belül megújulnak (fotók: MÁV-Start Zrt.)

A két ex-interpicin a nyíregyházi területi műhelyben már az utolsó simításokat végzik, ezután állhatnak forgalomba a megújult járművek az Észak-Alföldön. A közeljövőben megtörténik a működéshez szükséges járműfedélzeti rendszerek beállítása is. A következő évek során további huszonegy, az egykori interpici-szolgáltatást képviselő motorkocsi újul meg: a teljes külső átfestésen és feliratozáson felül felújítják a járművek utasterét, az üléseket is újrakárpitozzák. Megtörténik a közlekedésbiztonsági berendezések, a hajtásrendszer, a forgóvázak, kerekek, tengelyhajtóművek javítása, a villamos berendezések karbantartása, szükség szerinti javítása, valamint a vezetőfülkék karbantartása.

Az iker Bz-motorkocsi hajtásrendszeri berendezéseinek, villamos berendezéseinek és a vezetőfülke berendezéseinek a karbantartása, javítása a debreceni területi műhelyben zajlik; a motorvonat szintén a közeljövőben állhat forgalomba Debrecen térségében.

Az utastér kulturált kinézetet kap

A következő években valamennyi 117-es sorozatú Bz motorkocsi a tizenkét évente esedékes, úgynevezett „C-javítás” során már az új kinézet szerint fog megújulni: a főjavítás során a műszaki, közlekedésbiztonsági és kényelmi szempontok szerint teljesen felújítják. Jelenleg két járműnek a pécsi, háromnak pedig a nagykanizsai területi műhelyben zajlik a korszerűsítése.

A MÁV-Start az elmúlt hónapok során hét BDzx sorozatú, poggyászteres Bz-mellékkocsit is átalakított az egyre növekvő kerékpárszállítási igények kielégítése, és a belföldi kerékpáros turizmus támogatása érdekében. A járművek a Tisza-tó környékén és Nógrád megyében segítik a biciklivel történő utazást.

A tartalom megjelenését a MÁV Zrt. támogatta.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Kisvasút Nagyvasút Vasútmodell Városi vasút Vasút Kiemelt ajánlatok

Zárójelentés a Kálmán Imre EN vonaton kitört pánikról

T. H. F.   ·   2024.10.03. 12:00

Megjelent a legújabb Indóház, hasábjain többek között a címben is jelzett témával, a GYSEV Púposának különvonatával, az államvasúti motoros vontatás indulásával, a MÁV Igazgatóság a múlt század negyvenes évek elején jellemző napi négy-, illetve hatórás munkarendjével, vagy a ČKD Tatra KT4 rövid-csuklós villamos motorkocsi fél évszázadával.