A hiányzó láncszem

iho   ·   2014.04.01. 09:30

A naponta átlagosan kétszáz vonattal terhelt, 6,4 kilométeres szakaszon új pálya és hidak is épülnek. Ez a vonalrész jórészt a Tisza árterében halad, Szajolnál a pálya két oldalán új árvízvédelmi töltéseket emelnek, a Tiszán egy, az árterek fölött öt híd épül. A Zagyva hídját helyben újítják fel.

A felújított pálya 160 kilométer per órás sebességre, 225 kilonewton tengelyterhelésre lesz alkalmas, a felsővezeték és az útátjárók átépítésén kívül ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszert is kiépítenek. Szolnokon összesen 8600 négyzetméternyi zajvédő fal is épül Tallinn városrész védelmére.

A 20,6 milliárd forint összköltségű beruházás az Új Széchenyi Terv részeként, a Közopon belül, uniós támogatással valósul meg, a kivitelező a Közgép Építő- és Fémszerkezetgyártó Kft. a STRABAG Vasútépítő Kft. és a Swietelsky Vasúttechnika Kft. alkotta Tisza-2013 konzorcium. A munkák várható befejezése 2015 decembere – írja a Privátbankár.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

106-os vonal: a vasút, mint zavaró tényező

Károly Szabolcs   ·   2025.10.18. 12:00

Október 18-án késő este jó időre, ha nem végleg elmennek az utolsó vonatok az ország egyik legjelentősebb vicinálisán, Debrecenből Nagykerekibe és vissza. A repülőtér és az akkumulátorgyár terjeszkedésének útjában álló vasút a tervek szerint új nyomvonalat kap – majd egyszer...