„A járdás bringautak sosem jók!”

Hörcher Dániel   ·   2012.03.28. 11:18
120328_bicilisav

A Margit hídon 2011 júliusában festettek fel először kerékpáros-piktogramokat. Ebben az időszakban a híd északi járdáját még nem adták át sem a gyalogosoknak, sem a kerékpárosoknak, így elsősorban kényszerből terelték közös forgalmi sávba a biciklistákat és az autósokat.

A piktogramok felfestése már akkor is megosztotta a hidat használó budapestieket. Az RTL Klub akkori riportja szerint több autós szervezet is tiltakozott a felfestés ellen, mivel balesetveszélyesnek tartották. „Balesetveszélyes, több nyugati szakember is megállapította, egész Európában bontják ezeket a sávokat. Rengeteg biciklis halt meg emiatt” – mondta 2011 júliusában Murányi József, az Emberibb Parkolásért Mozgalom főtitkára.

Valóban csökken a biciklisták biztonságérzete, mivel a Margitsziget irányában a híd mindkét ágán emelkedik az út, így akarva-akaratlanul lelassulnak az egyébként 25-30 kilométer per órás sebességgel közlekedő kerékpárosok. Ugyanakkor a hosszú egyenes szakaszon a személyautók rendszerint bőven 60 fölé növelik sebességüket, így a járművek közötti sebességkülönbség is megnő.

A Magyar Kerékpárosklub azonban már tavaly júliusban is támogatta a piktogramok felfestését. „Elindultunk abban az irányban, hogy megtanuljunk együtt közlekedni” – mondta László János, a civilszervezet elnöke. László közreműködésével meg is jelent egy videó a cyclechic.blog.hu oldalon, amivel az autósszervezetek „minden tényt nélkülöző” álláspontjára reagáltak.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.