A jövő héten bedőlhet a BKV

iho/vasút   ·   2012.03.14. 13:08

Legkésőbb hétfőig fizetnie kell a BKV-nak az UniCredit Bank felé fennálló ötmilliárdos hiteltartozását, mivel az állami garanciavállalás mellett köttetett. Ez azt jelenti, hogy lejáratkor automatikusan elindul az állami garancia lehívása – ez pedig automatikusan a többi kölcsön kiváltásával jár – írja a Napi Gazdaság.

Egyetlen perc alatt hiábavalónak bizonyulhat minden, a BKV megmentésére szánt terv abban az esetben, ha legkésőbb hétfőig nem sikerül kifizetni a közlekedési cég március 17-én lejáró aktuális törlesztését.

Bár Tarlós István kedden bejelentette, hogy karnyújtásnyira van a kormány és a főváros tárgyalódelegációja közötti megállapodás a BKV ügyében, ám komoly gondot jelent az, hogy a lap információi szerint az aktuális hitel – amely a Népszavának a BKV által megadott adatok szerint az UniCredit ötmilliárdos kölcsöne – a többi kölcsönnel szemben már eleve állami garancianyújtás mellett köttetett.

Amennyiben a garanciával nyújtott kölcsönt nem fizeti ki a cég, a banknak le kell hívnia az állami garanciát, ebben az esetben ugyanakkor valamennyi hitelt automatikusan lejárttá kell nyilvánítaniuk a hitelező bankoknak – mondták el a gazdasági lap által megkérdezett banki szakértők. Az UniCreditnél a banktitokra hivatkozva elzárkóztak az információnyújtástól.

A főpolgármester kedden elmondta, szerdán még egyeztetniük kell a hitelező bankokkal, információk szerint erre ma kora délután kerül sor. A kés mindenesetre most tényleg a közlekedési cég torkán van, hiszen a nem fizetés (és az állami garancialehívás) esetén 54 milliárd forintos követelés válhat azonnal behajthatóvá. Amennyiben a folyamat elindul, aligha lehet majd állami kezességvállalást szerezni a további banki tartozások fedezetére.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.