A Kamaz és a Moszgotransz közös projektje: 2030-tól csak elektromos buszok
A moszkvai elektromos buszprojekt része egy új autóbuszüzem, ahol a járművek készre szerelése és nagyjavítása is történik. 2019-ben kezdtek hozzá a tervezéséhez, idén tavasszal már át is adják. A Kamaz mellett egyébként a GAZ is részt vesz a buszcsereprojektben, a mini- és midibusz-kategóriában.
A Moszgotransznak – a moszkvai közösségi közlekedési társaság, amelyhez a busz-, trolibusz- és villamos-közlekedés tartozik – jelenleg 600 elektromos üzemű autóbusza van, ezt további 400 járművel bővítenék még az idén, míg 2022-ben 420 elektromos busz beszerzése a cél. Ezt követően már évente 885 busz forgalomba állítást tervezik, de közben ki kell építeni a telephelyi töltőket és vonali áramszedős gyorstöltőket.
A Kamaz elektromos buszüzemét a SZVARZ – Szákolnyicseszkij Vágonoremontná-sztrojtyelníj Závód; Szákolnij autójavító és építő üzem – területén hozták létre, aminek maximális kapacitása 700 jármű lesz évente.
Az eddigi legnagyobb darabszámban futó elektromos busz, a Kamaz-6282 típus, 12,4 méteres, 3 ajtós, végig alacsonypadlós, 85 személyes, ebből 33 ülőhely, össztömege 18 tonna. Az akkucsomag 80 kilowattórás, ez 50 kilométerre elegendő, de a buszon van áramszedős gyorstöltő is. A meghajtást a 2×125 kilowattos, ZF AVE 130-as portálhíd biztosítja, 400 voltos tápfeszültségről. A maximális sebesség 70 kilométer/óra, a busz 18 százalékos emelkedő leküzdésére is képes és –30 °C-os télben is megbízhatóan működik a teljes elektromos rendszer.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!