A legmagasabb szám

Kemsei Zoltán   ·   2011.07.08. 08:00
00

2010-ben a már jól bejáratott 76 kocsi után újabb 16+4 (tizenhat forgalmi, négy „alkatrészbánya”) TW6000 típusú villamos érkezett a hannoveri „letétből”, néhányan hágai kitérőt követően. A kocsik nem a főműhelyi készre jelentés sorrendjében, és – mondanunk sem kell – nem is az eredeti pályaszámaik szerint kapták az 1576-1591 számokat. Ha valóban befut a következő tíz jármű, akkor az 1600-as csoportot is fel kell majd használni – a nyolcvanas évek óta először. Hogy miben is különböznek a most érkező, eredetileg a 6100-as csoportba (és típusba) tartozó villamosok a megszokottól? Először is a gyártó: a DÜWAG helyett az LHB vette át a második százas csoporttól kezdve a készre szerelést, az elektronika is korszerűbb: még nem mikroprocesszoros vezérlésű, de a régi kezdetleges helyett modernebb GTO szaggatót kaptak. A száz kocsi (amelyekből tíz várható Budapestre) 1979-1986 között gördült ki a gyárból.

Szokássá vált, hogy az új kocsikat a 62A viszonylaton „pörgetik meg”

A viszonylatjelző programozása (vagy kezelése?) nem tökéletes (a szerző felvételei)

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.