A legvegyesebb személyvonat

Vörös Attila   ·   2012.08.13. 23:59
000400100_0011_050812_szekszard_m44_m41_bzmot

Ekkoriban még MD-k és Csörgők határozták meg a Sárbogárd–Bátaszék vonal személyforgalmát. Lehetett persze sejteni, hogy csak maximum pár év van még egy ilyen rendszerben. Az MD-k végül kikoptak, a Csörgőket pedig motorvonatok váltották. Ma már Uzsgyi, de főleg Bzmot és Desiro a megszokott látvány a 46-os vonalon.

Éppen hét éve, 2005. augusztus 12-én sikerült ezt az emlékezetes összeállítást lefotóznom Szekszárd határában. Elöl az 505-ös Bobó, aztán a 2197-es Csörgő, két Bx mellékkocsi egy MD szerelvényből, majd egy Bézé+mellék motorvonat. A Csörgő a két Bx-szel folytatta útját Sárbogárdra, a Bz pedig forda szerint itt leakadna a vonatról. Azonban a motorkocsi nem tudott húzni, ezért a Bobó előfogatolta a bátaszéki visszaút során.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.