A lengyelek is Flirtölnek

iho   ·   2013.09.02. 09:00
400px_pkp_flirt

A PKP IC távolsági intercity-motorvonat tenderén a svájcilengyel konzorcium ajánlata a hazai Pesa, a ZNTK MM és a spanyol CAF pályázatait utasította maga mögé. Az augusztus 28-án szignózott szerződés összértéke több, mint másfél milliárd zloty (közel 108 milliárd forint), amiből egymilliárd százötvenhat millió zlotyt tesznek ki a Flirtök, azok tizenöt évre szóló karbantartása pedig közel félmillió zloty értékkel bír. A költségek egy részét az Európai Unió közlekedési operatív programja állja.

A távolsági kialakítású, nyolcrészes lengyel Flirtök utastere magas minőségi szintet képvisel. Az utasok kényelmét kettő plusz egy üléselrendezésű első osztály, büférészleg, valamint hat WC szolgálja majd.

A három kilovoltos egyenáramról üzemeltethető villamos motorvonatok legnagyobb üzemi sebessége százhatvan kilométer per óra. Közlekedésüket a második szintű egységes európai vonatbefolyásolási rendszer (ETCS 2) segíti.

A négyrészes Flirtök után nyolcrészes intercity-szerelvények érkezhetnek a PKP IC-hez<br>(fotó: Stadler)

A PKP IC Flirtjeinek alumínium kocsiszekrényeit, forgóvázait és vontatási rendszerét a Stadler Svájcban gyártja le, a készre szerelés azonban már a Stadler lengyelországi bázisán, Siedlcében történik. A hajtott kocsik összeszerelését a svájci fél végzi, a lengyel partner Newag feladata a belső tér kialakítása, a betétkocsik megépítése, azok összeszerelése szerelvénnyé, valamint a kész motorvonatok üzembe helyezése.

A Stadler-Newag Flirtöket négy forgalmas intercity-útvonalon tervezi bevetni a PKP IC: Varsó és Bydgoszcz között, az Olsztyn–Varsó–Kielce–Krakkó, a Gdynia–Bydgoszcz–Łódź–Czestochowa–Katowice és a Krakkó–Łódź–Poznan–Szczecin viszonylatokon.

A motorvonatokat a szerződés értelmében 2015 októberéig kell leszállítania a gyártó konzorciumnak – számol be a Railway Gazette.

Az International Railway Journal arról ír továbbá, hogy augusztus 23-án a PKP IC egy másik tendert is kiírt további húsz villamos motorvonatra. A nyertes pályázó szerelvényei a Jelenia Góra–Wrocław–Łódź–Varsó–Białystok/Lublin és a Białystok/Lublin–Varsó–Koluszki–Czestochowa–Katowice–Bielsko Biała viszonylatokra kerülnek.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek