A magyar hatlábú az új Extrában

iho   ·   2017.07.06. 08:45
00kicsi



A MÁV első tirisztoros mozdonya, ami ízig-vérig a mienk. A formatervezés remekül illik a létrehozás korába, modern vonalvezetése, ereje csodálatra méltó volt a maga idejében, és a mai napig szorgos iparosai – főleg – a teherszállításnak. A Ganz-Mávag és a Ganz Villamossági Művek a prototípusokkal együtt összesen ötvenhatot gyártott ebből az elegáns hatlábúból, ez összesen öt altípust (VM15-1–VM15-5) jelent. Gyártás közben mutatkozott igény a nagyobb vonóerőre, illetve sebességre, az eredeti UFC forgóvázakat Krupp licencűvel váltották fel, az áttételeztés megváltoztatásával pedig létrejöttek az expresszvonati százas Gigantok.

A típussal foglalkozó első Extránk (a folytatás őszre várható) a villamos berendezéssel, a járműszerkezettel, a formatervezéssel és a prototípusok üzemi tapasztalataival foglalkozik, ki nem felejtve a gyártás és az üzem során megkötött, hol inkább, hol kevésbé előremutató kompromisszumokat sem.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.