A Malaysia átvette első 380-asát

iho/repülés   ·   2012.05.29. 16:39
A380_MAS_side_view_cim

A Malaysia Airlines (MAS) Toulouse-ban átvette első A380-asát, és ezzel a nyolcadik légitársaság lett a világon, amely a flottájába állítja a világ legnagyobb és leggazdaságosabb utasszálító repülőgépét – adja hírül az európai gyártó közleménye. A légitársaság hat ilyen gépre adott le fix megrendelést, amelyek három utasosztályon 494 utast szállíthatnak. A gépeket a Rolls-Royce Trent 900-as hajtóműveivel szerelik fel. Az első osztálon minden szék hálóhellyé (ággyá) alakítható, a turista osztályon pedig minden korábbinál szélesebb ülések várják az utasokat. Mindhárom osztályon egyéni szórakoztatórendszer és annak képernyője, valamint USB-port és szatellitatelefon teszi kellemesebbé a hosszú repülést.

A szépfestésű óriás leszáll... <br>(fotók: Airbus)

Az új gépet Ahmad Jauhari Yahya, a MAS-csoport vezérigazgatója vette át Fabrice Brégier-től, az Airbus vezérigazgatójától.

Az A380-as 2007-es forgalomba állítása óta több utast szállított és nagyobb távolságra, mint ahogy arra számítottak, és a tervezettnél jóval több károsanyagkibocsátást lehetett elkerülni a gép használatával. Az A380-as népszerű lett az utasok körében is, elsősorban tágas belső tereinek és halk működésének köszönhetően. Tekintve, hogy az A380-asok telítettsége jobb minden más típusénál, a légitársaságok is nagyszerűen profitálnak forgalombaállításából.

...és a reverzek a belső hajtóműveken fékezik a gépet

A 15 300 kilométeres hatósugarú A380-as, amely háromosztályos elrendezésben akár 525 utast is szállíthat, Kuala Lumpurból indulva akár teljes terheléssel is képes közbülső leszállás nélkül bármelyik európai nagyvárosba elrepülni, és egy közbülső leszállással az Egyesült Államok bármely városát is elérheti.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.