A nélkülözhetetlen háttér

Kemsei Zoltán   ·   2014.02.28. 14:30
00kicsi

Az informatikai háttér nélkülözhetetlen a vasút működéséhez, bár az utas csak ritkán találkozik vele – leszámítva egy-két szolgáltatást (menetrend, jegyvásárlás, vonatinfó). Ezek azonban csak egy kis részét fedik le a MÁV Szolgáltató Központ Zrt. IT-tevékenységének.

A megújult helpdesk átadóján: Fejes Sándor vezérigazgató, MÁV Szolgáltató Központ Zrt.; Dávid Ilona elnök-vezérigazgató, MÁV Zrt.; Sánta Zoltán IT üzletág-vezető, MÁV Szolgáltató Központ Zrt.<br>(a szerző felvételei)

A szolgáltató központ a MÁV csoport harmadik legnagyobb tagja, 2013-ban jött létre, a volt MÁV Informatikán kívül magában foglalja a beszerzési, logisztikai, számviteli, menedzsment és ügyviteli tevékenységeket, valamint a környezet- és munkavédelmet. A nagyjából tízmillió forintból felújított központban a nonstop, heti 7×24 órában nyújtott szolgáltatás az érkező hibabejelentéseket, megkereséseket fogadja, amelyek a vasútnál üzemelő több mint húszezer számítógéppel kapcsolatban futnak be. Tizenöt munkahelyen nappal tíz, éjjel három jól felkészült munkatárs dolgozik.

Az ünnepélyes szalagátvágás

Az új helpdesk központ szoros kapcsolatban áll a Szolnokon nemrég átadott call centerrel, havária, rendkívüli helyzet (mint például a 2013. március 15-i hóvihar) esetén feladatainak bizonyos részét is képes átvenni. Huszonnégy órás rendszerfelügyeletet nyújt a személyszállítási (menetrend, jegyárusítás), a pályavasúti (SZIR, PASS2) szolgáltatásokhoz.

Ők segítenek, ha baj van

Az IT helpdesk nemcsak klasszikus ügyfélszolgálati funkciót lát el, hanem első szintű megoldócsoport is, azaz
távsegítséggel igyekeznek a hibákat kiküszöbölni, és a helyszíni beavatkozásra is lehetőség van. Az IT ügyfélszolgálatosok 2013-ban hozzávetőlegesen 44 ezer, nagyjából fele-fele arányban telefonon, illetve e-mailen érkezett bejelentést rögzítettek. A MÁV Szolgáltató Központ Zrt. elsősorban nem profitorinetált vállalat, azonban a 2013-as évet mintegy háromszázmillió forintos adózás előtti nyereséggel sikerült zárni.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek