Pesa-motorvonatok járhatnak a gdański reptérre

iho   ·   2014.06.28. 16:45
400px_pesa_gdansk

A Pesa lett a befutó Lengyelország Pomerániai vajdaságának dízelmotorvonat-tenderén. A 114 millió złoty (27,5 millió euró) értékű kontraktus értelmében hét háromrészes, valamint három kétrészes szerelvényt épít meg a bydgoszcz-i gyártó a Pomorska Kolej Metropolitalnának (PKM). A tenderen a szintén lengyel Newag is indult, azonban az magasabb árat, 120 millió złotyt kért volna.

A gdanski reptérhez új vasútvonal épül, a szolgáltatáshoz a Pesa tíz dízel motorvonattal járulhat hozzá<br>(látványterv: Pesa)

A járművek a még építés alatt álló PKM-vonalon fognak közlekedni. A Think Railways arról ír, a PKM 2013 májusában bízta meg a Budimex és a Ferrovial Agroman SA konzorciumát a gdański Wrzeszcz állomást a város Lech Wałęsáról elnevezett nemzetközi repülőterével összekötő, tizenhét kilométer hosszú, kétvágányú pálya, valamint a 201-es számú Gdynia–Kościerzyna vasútvonalhoz történő, 1,4 kilométer hosszú, egyvágányú összeköttetés megépítésével. A vonal nyolc megállót fűz fel. Megépül egy új központi forgalomirányítási épület, egy, a szerelvények visszafogására alkalmas állomás, tizenhat vasúti és nyolc közúti viadukt, egy felüljáró a reptér közelében, öt útátjáró, valamint kialakítanak számos gyalogos felüljárót, vízelvezető árkot és vadátjárót is. A tervek szerint 2015 áprilisára befejeződő munkálatok 582,2 millió złoty-t kóstálnak.

A PKM szerint a szerelvényeket úgy alakítják ki, hogy a mozgásukban korlátozott utasok is megfelelően használhassák, továbbá belső és külső utastájékoztató kijelzőkkel, légkondicionálással is felszerelik azokat. Minden motorvonaton maximum hat kerékpár szállítására elkülönített rész található. A járműveken dinamikus utastájékoztató (DPI) és automatikus utasszámláló rendszer is lesz.

A motorvonatok legmagasabb üzemi végsebessége százhúsz kilométer per óra, belépőmagasságuk a tenderelőírásnak megfelelően 760 milliméter, ami eltér a Lengyelországban is elterjedt 550 milliméteres peronszinttől. Az alacsonyabb peronszintű megállóknál előmozduló lépcső könnyíti meg a be- és kiszállást.

A Pesa dízel szerelvényeit várhatóan 2015 májusáig veheti át az üzemeltető – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek