A politika az új buszok mellett

MTI   ·   2012.10.08. 16:59

György István városüzemeltetési főpolgármester-helyettes és Németh Zoltán, a fővárosi képviselőcsoport vezetője közös közleményben arról tájékoztatott, hogy a frakció áttekintette a busztender ügyét, és támogatásukról biztosították a Fővárosi Közgyűlés által elvi kereteiben jóváhagyott buszüzemeltetési modellt. Jelezték: elkötelezettek a fővárosi közösségi közlekedés fejlesztésének ügye mellett; ennek részének tekintik a most folyamatban lévő, 75 szóló és 75 csuklós autóbusz üzemeltetésére kiírt pályázatot is.

A frakció álláspontja szerint Budapestnek olyan megoldást kell választania, amely a leghamarabb, a közlekedésbiztonsági szempontoknak megfelelően biztosítja azt, hogy a 18 év átlagéletkorú buszok helyett minél nagyobb számban közlekedjenek új járművek Budapesten. A Fidesz-KDNP megerősítette: a Fővárosi Közgyűlés a korábbi döntéseiben minden olyan keretfeltételt biztosított, amely alapján az igazgatóságok meghozhatják és meghozták döntéseiket. Az álláspont kialakításakor figyelembe vették „a túlzott hiány eljáráshoz köthető ajánlások budapesti közösségi közlekedésre vonatkozó részeit, továbbá a finanszírozással összefüggő kormányzati törekvéseket”.

A busztender eredményességéről múlt kedden döntött a BKK és a BKV Zrt. igazgatósága, eredményhirdetés október 16-án lesz. A BKK korábbi tájékoztatása szerint azért csak október közepén írhatják alá a szerződést, hogy a Fővárosi Közgyűlésnek legyen ideje az ajánlatkérő tudomására hozni, ha a fedezetet nem látják biztosítottnak. A társaság hangsúlyozta, hogy korábban hosszú időn keresztül nem hoztak döntést új buszok beszerzéséről, emiatt a flotta műszaki állapota leromlott.

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Elhárulhatnak az akadályok az uniós hosszútehervonat-projekt megvalósulása elől

iho/vasút   ·   2024.03.05. 12:00

Az Európai Parlament TRAN bizottsága egyhangúan jóváhagyta az uniós vasúti infrastruktúra kapacitásának optimalizálását sürgető javaslatot. A terv több árut juttat a vonatokra – ez a Green Deal kulcsfontosságú eleme – a kiterhelt vasúthálózaton jelentkező problémák felszámolásának és a tehervonatok útvonalának szisztematikusabb tervezésének az igényével. A helyzet azonban ennél jóval bonyolultabb.