A Renfe a LeoExpress résztulajdonosaként terjeszkedne Közép-Európában

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.03.10. 09:00
LE

A spanyol vasúttársaság bevásárolja magát a LeoExpress cseh magánvasúttársaságba. Ezzel utat nyit az európai terjeszkedéshez.

A Renfe spanyol állami vasúttársaság komoly érdeklődést mutat a LeoExpress cseh magánvasút iránt, a tárgyalások a vasúttársaság információi szerint már a végső fázisukban vannak. A Renfe ötven százalékos részesedést szeretne vásárolni. A Renfe már korábban jelezte terjezkedési szándékát a kontinens vasúti piacán, ezzel a közép-európai vasúti piacra zökkenőmentesen bejutna. A LeoExpress pedig már évek óta stratégiai partner bevonását tervezi, hiszen egzisztenciális problémáik vannak.

A cseh magánvasút által a Renfe könnyen a nemzetközi vasúti piacra kerülhet, hiszen a LeoExpressnek működési engedélye van Csehországon kívül Szlovákiában, Lengyelországban és Németországban is. A Renfe ezáltal könnyebben hozzáférhetne a közép-európai vasúti közszolgálati szolgáltatásokra kiírt tenderekhez. Sőt a térségben tervezett nagysebességű vasúti projektekbe is könnyebben beleszólhatnak.

A LeoExpress nemrég felszólította a cseh államot, hogy lépjen közbe a vasúttársaságok megsegítése érdekében, hiszen a világjárvány miatti megszorítások miatt nagy veszteség éri a vasúttársaságokat mind a belföldi, mind pedig a nemzetkőzi járatok esetében. Prága és Ostrava között például a lezárásokat követően húsz százalék alá csökkent a vonatok kihasználtsága a LeoExpressnél. A cseh állam viszont egyelőre nem tervez semmiféle kárpótlást a saját üzleti kockázatra közlekedtetett járatok esetében a vasúton.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.