A Sólyom továbbra is küzd az engedélyekért

iho   ·   2014.02.13. 10:49
cim5

Még mindig tart a Sólyom Hungarian Airways Kft. engedélyeztetési eljárása a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál (NKH), ahol azt mondták a Napi Gazdaságnak, hogy a légitársaságnak számos engedélyezési eljárása volt párhuzamosan folyamatban. Van, ami lezárult (például a lajstromozási, légialkalmassági eljárás), és van, ami még folyamatban van. A hatóság ezekről annyit mondott, hogy általános szabályok szerint ezek az eljárások azért nem zárhatók le, mert az ügyfél nem teljesítette teljeskörűen az engedély megszerzéséhez szükséges feltételeket.

Mint arról az iho/repülés korábban beszámolt, a kérdéses engedélyek közül a legfontosabb az AOC, a légitársaság működését általában lehetővé tevő Air Operation Certificate, amely nélkül a lajstromba vett és egyedi légialkalmassági bizonyítványt kapott gépekkel sem repülhet a légitársaság.

Egy géppel menetrend szerinti működés nemigen elképzelhető

Az NKH jelezte, hogy az ügyfél (így például a Sólyom is) egyébként kérheti az eljárások felfüggesztését vagy akár az eljárás megszüntetését is. Vágó József, a Sólyom Hungarian Airways Kft. ügyvezetője a lapnak azt mondta, nem kértek ilyet a hatóságtól, és amint a cég megkapja az NKH engedélyét, már másnap felszállhat a légitársaság gépe.

Ez az a repülő, amelyet 2013. augusztus 18-án mutattak be, és amely néhány órás budapesti tartózkodás után visszarepült az angliai lízingcég telephelyére, és azóta is ott áll. Korábban azt ígérte a cégvezetés, hogy az első gép után rövidesen érkezik a második, induláskor hat gépe lesz a légitársaságnak.

Az interneten megjelenő információk szerint a nyáron Budapesten járt HA-SHA lajstromjelű Boeing 737-500-as „menetkészen” várakozik, rajta kívül egy másik, a HA-SHC is átfestve áll Bournemouth-ban, a lízingcég telephelyén, de a gépnek nincs beszerelve az egyik hajtóműve.

Azt egyelőre nem tudni, hogy hová repülne a Sólyom első gépe, ahogyan azt sem, hogy lehetne gazdaságosan üzemeltetni egyetlen repülőt. Menetrend szerinti járatokat nem lehet rá építeni, legfeljebb charterforgalomra vethető be, írja a lap. Vágó most azt mondta a Napi Gazdaságnak, hogy a céggel minden rendben, nincs csőd- vagy felszámolási eljárás folyamatban.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.