A Stadler belép a biztosítóberendezések piacára

Joó Ferenc   ·   2018.06.23. 13:45
stadler-emeletes-sbb-400

A tervezett Siemens–Alstom összeolvadás és a kínai CRRC terjeszkedése arra ösztönözte a Stadlert, hogy maga is élre törjön az automatizálásban vagy éppen a fedélzeti biztosítóberendezések gyártásában. A svájci cégcsoport nem feltétlenül kíván fontos részegységek beszerzésében olyan cégekre támaszkodni, akik a járműgyártásban vetélytársai, továbbá igyekszik kihasználni a kis cégek előnyét is: olyan rést keres a piacon, ahol a mammutcégek bonyolult folyamataival szemben a gyors döntéshozatal, rövidebb határidők vállalása vagy testreszabott termékek gyártása a Stadlernek előnyt jelenthet.

A biztosítóberendezések bonyolultsága miatt nem könnyű a piacra lépés, ezért a Stadler nem is egymaga próbálkozik vele, hanem AngelStar néven vegyesvállalatot hozott létre a MerMec csoporttal, akik már eddig is gyártottak teljeskörű vasúti biztosítóberendezés-rendszereket a világ számos vasútvállalata számára. A Guardia márkanévvel ellátott fedélzeti ETCS berendezésüket már próbázzák Svájcban és a Stadler arra számít, hogy az új termékére hamarosan megkapja a hatósági engedélyeket. Öt olyan megrendelése is van a Stadlernek, ahol Guardia fedélzeti ETCS-berendezést szeretnének a járművekbe szerelni.

A BLS-nek készülő Stadler Flirt (forrás: Stadler)

A Svájci Szövetségi Vasúttal közösen a Stadler már tavaly decemberben sikeres önműködő vonatvezetési próbákat is tett Olten és Ostermundigen között ETCS 2-es szint alatt. Most kiterjesztik a tesztelést és hamarosan ETCS 1-es szintnél is végeznek automatizálási teszteket.

A Guardia csak egy a Stadler projektjei közül. A vállalat egy másik mérnökcsapata a svájci Wallisellenben a metróvonalak irányítására szolgáló CBTC-rendszert fejleszt. CBTC alkalmazása esetén a jármű és a pályamenti berendezések közötti folyamatos adatkapcsolat révén pontosabban meghatározható a metrószerelvény helye, így akár mozgótérköz-rendszert is ki lehet alakítani a vonalon. A Stadler vizsgálja a berendezés továbbfejlesztésének lehetőségét a mellékvonalak forgalomirányítása számára és további célzott fejlesztésében gondolkodik.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek