A szajoli biztber vészleállításgomb viszonya a vonatközlekedéssel
Szajol állomáson megjavították a biztosítóberendezést – adta hírül a MÁV. Azt már mi tesszük hozzá, az üzemzavar hátterében az állt, hogy egy vasutas a villanykapcsoló helyett a biztosító-berendezés vészleállításgombot nyomta meg.
Mivel mostanra újraindult, és normalizálódott a vonatközlekedés az érintett 100-as (100a) vonalon (9.25-re Szajolban a biztber részlegesen felépült, hívójelzés mellett a vonatok mindkét irányban megindultak, 10.30-től van az állomáson a berendezés alapban), szinte már irreleváns, hogy a malőr mely vonatokat érintette, nagy részletekben azért lám:
- A Záhonyból a Nyugati pályaudvarra 5:30-kor elindult Nyírség IC csak Monorig jutott el, utasai a Szeged és Budapest közötti Napfénnyel vonattal utazhattak a főváros felé.
- A Nyugatiból 10:20-kor induló Tokaj körIC Monortól indult.
- A Nyugati pályaudvarról Debrecenbe tartó, Szolnokról 9:53-kor továbbindult Cívis IR menettartama (és nem menetideje) nyolcvan perccel nőtt, emiatt csak Püspökladányig közlekedett, továbbá megsínylette a felborult vasúti közlekedést a 6097-es, a 6007-es, a 6004-es, 6077-es és 6048-as vonatszámban közlekedő Cívis interrégió, ezek rendre késtek.
- Ésatöbbi.
A vasúttársaságnál elkönyvelték a mellényúlást, miután a bizosítóberendezési szakasz pillanatok leforgása alatt kiszállt a helyszínre, és megkezdte a biztber újraindítását. A szerencsétlen mozdulatért pedig együttérzésünk az „elkövetőnek”, nem is nevesítjük a beosztását, van/volt neki baja így is elég (azért meg kéne nézni, jó helyen van-e az a vészleállításgomb), és az vesse rá az első követ, aki még nem próbált meg telefonálni a tévé távkapcsolójával.
Képünk illusztráció.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!