A világ legbiztonságosabb légitársasága az Air New Zealand

iho.hu   ·   2022.01.08. 09:00
air-new-zealand-787-9-13-black-fernfltanzlr

385 cég vizsgálata nagyon alaposan és sok szempont szerint. A diszkontok első tízes listájára ismét bejutott a Wizz.

A jeles elemző cég és portál, az AirlinesRatings ismét nyilvánosságra hozta évi repülésbiztonsági sorrendjét, amelyet meglehetősen részletes szempontrendszer alapján alakít ki. 385 légitársaságnál vizsgálták természetesen az illető cég elmúlt két éves baleseti statisztikáját, nem csak a komoly eseményeket, hanem a kisebb incidenseket is. Bevonták az állami légihatóságok és az iparágak részéről végzett átvilágításokat, számba vették a saját repülésbiztonsági intézkedéseket, az üzemeltetett flotta életkorát, és – tekintettel az elmúlt időszaka – a légitársaság által követett covid-protokollokat is.

Az abszolút győztes Air New Zealand kapcsán az AirlineRatings szerkesztői külön kiemelték, hogy a társaság igen nehéz meteorológiai körülmények között és igen távoleső közegben dolgozik. Sokféle fontos technikai újítást vezetett be, a flotta átlagéletkora pedig 6,8 év. Kiemelték az olyan biztonságot javító elemeket, mint a Future Air Navigation System, a teljes flottára kiterjedő, real-time hajtómű-monitorizálás, illetve a hegyek között, rossz látási viszonyok közepette használható precíziós eljárások bevezetése.

Ami a járvány ügyeit illeti, az Air New Zealand volt az első légitársaság, amely a pandémia korai időszakában először kért a belföldi utasaitól tesztet, illetve vakcina-igazolást, és nem sokkal később nemzetközi járatain is kötelezővé tette az oltottságot.

Érdekesen alakul a sorrend a listán a továbbiakban is: a Qantas egyetlen reptéri incidens miatt vesztette el „szokásos” pozícióját az élen vagy legalább az első három helyezés körül, amikor egy 737-ese Perth repülőterén leszállás után összeütközés-veszélyes helyzetbe került egy másik leszálló géppel. Így a második helyre az Etihad került, majd a további sorrend: Qatar, Singapore, TAP, SAS, Qantas, Alaska, EVA és a Virgin Australia/Atlantic. Benne van még az első húszban az American, a Lufthansa/Swiss, a Finnair és a British, további két amerikai óriás, a Delta és a United, illetve az Emirates is.

Roppant érdekes a low-costok sorrendje, amelyet az az Allegiant vezet, amelyet nem lehet azzal vádolni, hogy túl fiatal a flottája. Mint néhány napja portálunk is foglalkozott vele, 120-as gépparkjából gyári újat csak az elmúlt években és csak tíz körül állított forgalomba, az összes többit a másodlagos piacról szerezte be, igaz, épp most jelentette be 50+50 gépre szóló 737 MAX beszerzését illetve opciós lekötését. A lista a továbbiakban, ábécé-sorrendben: easyJet, Jetstar, Jetblue, Ryanair, Vietjet. Volaris, Westjet és az első tíz közé ismét bekerült a Wizz is.  

Ennek a kategóriának a fontosságát az AirlineRatings külön is kiemeli: sokmillió utast repültetnek, köztük rengeteg ember életében először ezekkel a cégekkel kel útra a levegőben, illetve azokra a rétegekre is gondolni kell, amelyek más repülési formát nem is engedhetnek meg maguknak. A kiírásból kiderül, hogy ezeket a társaságokat ugyanolyan szigorúsággal, alapossággal és kiterjed szempontrendszer szerint vizsgálták, mint a hagyományos légiégeket.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek