Airbus: a beszállítókon múlik a repülőgépgyártás
Az Airbus képes lenne az A320-as gépcsalád havi termelését 42-ről 44-re emelni, a kérdés, vajon képesek-e ezzel lépést tartani a beszállítók. Erről az utasszállítókat gyártó európai cég eladási főnöke, John Leahy beszélt azután, hogy a cég nyilvánosságra hozta piaci előrejelzését a következő húsz évre.
Az Airbus teljes rendelésállománya valamennyi típusára meghaladja a négyezret, komoly probléma, fejtegette Leahy, hogy a megrendelők mikorra kaphatnak pozíciót a gyártási listán, ugyanakkor a termelés felfuttatása a beszállítói láncolat működésén múlik. Az Airbus nagyon komoly erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy a gyártási ciklusok a piaci hullámzások ellenére stabilak maradjanak.
Leahy elmondta, jelenleg az új Airbus-gépek harminc százalékát gyártják lízingcégek számára, ez az arány a következő húsz évben negyven százalékra emelkedik.
Az Airbus-vezető ugyanakkor cáfolta, hogy a repülőgépgyártás új szereplői, akár kínaiak, akár oroszok, komoly fenyegetést jelentenének a mostani piacvezetőkre nézve. A következő húsz évben az Airbus és a Boeing maradnak a domináns gyártók, a periódus végére a kínai versenytárs fellépése lehet komoly tényező, de ez a következő húsz évben nem jelent problémát, mondta Leahy, a kanadai versenytársat nem is említve ebben a sorban, noha a Bombardier CSeries első példánya a tervek szerint még az idén repülni fog.
Az Airbus legismertebb vezetője szerint ahhoz, hogy egy gyártó komoly versenytársnak bizonyuljon, be kell szállnia mind a keskeny-, mind a szélestörzsű gépek gyártásába. „Nem építhetsz csak egy gépet: gépcsaládokat kell készíteni, de egy gépcsalád kialakítása tízmilliárdokba kerül” – tette hozzá John Leahy, az Airbus eladási főnöke.