Akadálymentes közlekedés az 50-es villamos vonalán

iho/vasút   ·   2021.01.23. 09:05
00_50-es_villamos

Befejeződött a közbeszerzési eljárás előkészítése, és megjelent az ajánlati felhívás az 50-es villamos megállóhelyeinek akadálymentesítésére. A fejlesztés után a járat utasai már kerekesszékkel, valamint babakocsival is akadálymentesen fel- és leszállhatnak a peronoknál, ráadásul a megállók környezete is megújul.

A felújításnak köszönhetően az 50-es villamos peronjai akadálytalanul közelíthetők meg a gyalogos rámpák segítségével, emellett az új megállók igazodnak majd az alacsonypadlós CAF-villamosok szintjéhez és hosszúságához.

A projekt Budapest, valamint az Európai Unió finanszírozásával, a Budapesti Közlekedési Központ beruházásában valósul meg, és a korszerűsítés előreláthatóan még az idén ősszel elkészül.

A munkálatok során négy megálló

  • a Kossuth tér,
  • az Árpád utca,
  • a Baross utca (Béke tér irányú peron),
  • valamint a Szarvas Csárda tér

peronjait és peronberendezéseit építik át. Elbontják a meglévő megállókat, utasvárókat és berendezéseket, majd korszerű peronokat építenek új geometriai kialakítással, új utasvárók és -tájékoztatók (hangosítás, megállóhelyi táblák) elhelyezésével. A peronok hossza egységesen 36 méter lesz, kivéve a Kossuth tér (Béke tér irányú) peronját, amelyet két méterrel rövidebbre építenek.

A megállóhelyek környezete is megújul: átépítik a meglévő peronvilágítást és közvilágítást, felújítják az utat és a járdát, harminckilenc új fát telepítenek és a zöldfelületet is rendezik. Az Árpád utca és a Baross utca megállóhelyek környezetében korszerűsítik a vízvezetéket, a megállóperonok mellett pedig vágányszabályozást végeznek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Száz százalékban hazai

iho   ·   2021.03.04. 15:45

A NIF Zrt. beruházásában, a Prolan Zrt. kivitelezésében ától cettig magyar fejlesztésű komponensekből épült ki a központi forgalomirányítás az újszászi oldalban, illetve a Pusztaszabolcs–Dombóvár szakaszon.