Aláírták az első busztenderszerződést

MTI   ·   2012.11.05. 11:27

Aláírta a VT-Transman Kft.-vel a szolgáltatói szerződést Bolla Tibor, a BKV és Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója.

A napokban történt aláírás kapcsán a BKK arról tájékoztatta az MTI-t, hogy az első busztender győztese jövő májusban, júniusban és júliusban 50-50-50 új buszt állít forgalomba Budapesten. A tenderen október közepén hirdettek eredményt, a nyertes a VT-Transman lett Mercedes Citaro buszokkal.

A BKV előzőleg a finanszírozási kérdések miatt a Fővárosi Közgyűléstől várt döntést arra vonatkozóan, hogy hirdethetnek-e eredményt; a testület azonban rendkívüli ülésén ezt a központ és a BKV igazgatóságaira bízta, azonban rögzítette: egyetért az új buszüzemeltetési modellel, tehát a magánszolgáltatók bevonásával.    

A második pályázat bírálati szakaszban van. A BKK az MTI kérdésére válaszolva kiemelte: a pályázatok lefolytatására érvényes közgyűlési határozat kötelezi a társaságot.

A BKV igazgatósági elnöke szerint súlyos kockázatokkal járnak a Budapesti Közlekedési Központ busztenderei, és amíg nem rendeződnek a finanszírozási kérdések, nem támogat semmilyen kiszervezést.

Várszegi Gyula azt nyilatkozta az MTI-nek, hogy miután továbbra sem biztosított a BKV finanszírozása, minden egyes tender „nagyobb szeletet vág ki az egész tortából”, vagyis egyre rosszabb helyzetbe hozza a társaságot. Rámutatott, hogy a kormány még nem döntött a BKV támogatásáról, így nem tudni, van-e fedezete a külsős szolgáltatói buszok működtetésének. Ha a mostani kondíciók maradnak, akkor nincs – jelentette ki –, illetve csak olyan módon, hogy a BKV-tól veszik el.    

A BKV igazgatósági elnöke úgy vélte: a 150 busz kiszervezéséről szóló első tender arra volt jó, hogy tisztázódott, ez a koncesszió többe kerül, mint a BKV költségszintje. Úgy vélte: ha a kormány vállalja a többletet, akkor más a helyzet, de akkor is van jobb megoldás. Szerinte akkor lenne korrekt a tenderkiírás, ha a BKV is el tudna indulni rajta, de a gazdasági kondíciói ezt nem teszik lehetővé.

Az igazgatósági elnök kitért arra is, hogy a BKV és a főváros megegyezett a bankokkal az adósságállomány átütemezéséről. Ennek az egyik feltétele – folytatta –, miszerint egy nagyobb kiszervezés vagy a BKV hitelképességét érintő intézkedés esetén a bankokkal előzetesen egyeztetni kell.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.