Amerika novemberben nyit a beutazóknak, de milyen feltételekkel?

iho/repülés   ·   2021.10.27. 09:00
Air

Érvényes vakcinák, oltások és tesztek. Az Egyesült Államok mostantól nem régiókra, hanem a beutazó személyekre szabja a követelményeit. A légitársaságoké az első vonalban a felelősség.

Már korábban lehetett tudni, és az egész légiközlekedési iparágat megmozgatta a hír, hogy az Egyesült Államok november nyolcadikától ismét megnyílik a nemzetközi forgalom előtt, most nyilvánosságra hozták a feltételeit is.

A Fehér Ház közleménye rögzíti, hogy a beutazáshoz szükséges vakcinák csak azok lehetnek, amelyeket a WHO, illetve a Szövetségi Gyógyszer Ügynökség (Federal Drug Agency, FDA) elfogadott. Ezek a Pfizer, a Moderna, a Johnson & Johnson, az AstraZeneca, a kínai Sinopharm és a Sinovac. A listán tehát nem szerepel az orosz Szputnyik, ami nem csak, és nem annyira az Oroszországból, mint inkább a latin-amerikai államokból érkezőket érinti, ahol ez az oltás erősen elterjedt. Ugyanakkor a belépés lehetséges azoknak is, akik a felsoroltak valamilyen keverékét, kombinációját kapták első és második vagy harmadik injekcióként.

(fotók: IATA)

Az utasoknak ugyanakkor rendelkezniük kell megfelelő tesztekkel is, amelyek az indulás előtt 72 órával kell, hogy készüljenek, az oltásokat viszont legalább két hete kellett, hogy megkapja az utas. A vakcinák beadásáról „hivatalos forrásból” kell, hogy származzon igazolás, a közleményben nincs megszabva, hogy digitális vagy papíralapú legyen-e.

Amerikai állampolgárok, illetve a permanens tartózkodási engedéllyel rendelkezők oltottság nélkül is beengedhetők, viszont esetükben a negatív teszteredmény az indulás előtti 24 órán belüli frissességű kell, hogy legyen. Ugyancsak oltás nélkül, de háromnapos negatív teszteredménnyel engedik be a 18 éven aluliakat.

Az intézkedés jelentősége, hogy a zárlat oldásától kezdve az amerikai hatóságok nem országokra, illetve régiókra szabják a beutazás Covid-megítélését, mint ahogy november nyolcadikáig még szigorúan korlátozzák Európa, Kína, India, Brazília beutazóit. Most ugyan létezik még egy tiltólista az ötven, lakosságát legkevésbé beoltott országról, viszont november nyolcadika után az engedélyezés alapja nem az, honnan jött az illető, hanem az, hogy neki, személyesen milyen az állapota, az oltottsága, megvoltak-e a tesztjei.

Az igazolások, tesztek ellenőrzése elsősorban az utast szállító légitársaság felelőssége, az erre vonatkozó információkat a légicégeknek minden esetben harminc napig kell őriznie. Az előírások megsértőjét 35 ezer dollárnyi büntetéssel sújthatják.

Túlzás nélkül milliók örülnek világszerte a fejleményeknek, de főképp a légitársaságok és a gazdasági élet szereplői is, a korlátozások feloldása, illetve „individualizálása” fontos feltétele a kereskedelmi-ipari kapcsolatok normalizálódásának. Az IATA főigazgatója, Willie Walsh, aki eddig is keményen bírálta a kormányok sokszor teljesen eltérő, koordinálatlan megszorító intézkedéseit, most azt mondta, az ICAO csúcsértekezletén a közös keretek már kialakultak, a kérdés innentől kezdve a megvalósítás, az USA az oltott utasok beengedésével nagy lépést tesz előre.

Ugyanakkor Walsh felhívja az összes kormányzatot a nemzetközi utazások kockázat-menedzsment alapú kezelésére, erre számít a globális GDP három és fél százalékát adó, 88 milliónyi munkaerővel rendelkező légi iparág, és erre számítanak az utasok milliárdjai.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.