Argentína kínai járművekkel fejleszti vasútját

iho   ·   2013.02.14. 11:30
400px_argentin_csr

A két tucat dízelgép első két példánya február elején érkezett meg hajón az argentin főváros, Buenos Aires kikötőjébe. A 120 kilométer per órás sebességre is képes, ellenállásfékes fékrendszerrel felszerelt mozdonyokat az 56 kilométer hosszú, úgynevezett San Martín-vonal forgalmában tervezik bevetni.

Az 1676 milliméteres széles nyomtávval épített elővárosi vonal Buenos Aires egyik legforgalmasabb pályaudvarát, a Retirót és a Buenos Aires tartományban található, háromszázezer lakosú Pilar városát köti össze. Az összesen tizenkilenc megállót és állomást összekötő San Martín-vonalon közlekedő vonatokat körülbelül 120 millió utas veszi igénybe évente.

Az első két kínai mozdony átvételénél Argentína közlekedési minisztere is jelen volt<br>(fotó: Railway Gazette)

A CSR a mozdonyokon kívül százhatvan személykocsit is szállít Argentínának a San Martín-vonalra. Az argentin közlekedési miniszter arról számolt be, hogy az első húsz kocsi már úton van Argentínába – írja a Railway Gazette.

A dél-amerikai ország új, kínai gyártású gördülőállománnyal próbálja fejleszteni elavult elővárosi szerelvényeit is: összesen 409 egységnyi villamos motorkocsit szerez be a CSR-től a főváros Sarmiento és Mitre-vonalaira. A járművek szállítása várhatóan 2014 tavaszán kezdődhet meg.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.