Átadták az új gyomaendrődi közúti aluljárót
Az aluljáróhoz kapcsolódó kivitelezési munkák teljes mértékben várhatóan december közepére készülnek el, addig forgalomkorlátozás mellett biztosítják a közlekedést az ideiglenesen forgalomba helyezett aluljáróban és a kapcsolódó útszakaszokon. A beruházás része a Gyoma–Békéscsaba közötti, több mint harminc kilométer hosszú vasútvonal korszerűsítésének. A vonalat 160 kilométer per órásra építik át. Új peronok, a mozgáskorlátozottaknak is elérhetően átépült állomásépületek, felújított felsővezeték is része a beruházásnak. Az akadálymentes közlekedést rámpák biztosítják majd. Új vizuális és hangos utastájékoztató berendezéseket helyeznek el az állomásokon, ezen túl az épületek körüli területrendezés is fontos része a felújításnak. Számítások szerint az új pálya hat–tíz perc menetidő-csökkenést jelent ezen a szakaszon.
A korszerűsítés jelenleg több mint 90 százalékos készültségi szinten áll, a hátralévő kisebb munkák december 15-ére, a vasútimenetrend-váltásra fejeződnek be – közölte a NIF Zrt. sajtóosztálya az MTI kérdésére. A beruházás összköltsége csaknem nettó 39 milliárd forint, amelynek 85 százalékát az európai uniós Kohéziós Alapból finanszírozzák. A beruházó a BÉKÉS-2012 Konzorcium, amelynek vezetője a Swietelsky Vasúttechnika Kft., tagjai a KÖZGÉP Építő- és Fémszerkezetgyártó Zrt. és a Magyar Aszfalt Kft.
A Gyoma–Békéscsaba vasútvonal rekonstrukciója a Budapest–Lőkösháza vonal felújításának részeként valósul meg. Ez a vasútvonal az európai törzshálózat, a Páneurópai IV. közlekedési folyosó része, az egyik legfőbb összeköttetés a Balkán felé.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!