Átépülő rakpart

Kemsei Zoltán   ·   2011.08.04. 07:30
00

A július 28-án kezdődött vágányzár magát a pályát még vajmi kevéssé érinti, a bontás csak a Döbrentei tér után, az Erzsébet híd lehajtójával egy vonalban, nagyjából a Rudas fürdőig kezdődött meg. Nem is tervezték rövid lefolyásúra a pályaépítést: sokak bosszúságára jócskán belenyúlik majd az iskolaévbe, előreláthatólag szeptember 15-én közlekedhetnek újra a villamosok.

A munkaterület itt, a pálos kolostor vonalában kezdődik

A Rudas fürdőig egyelőre csak előkészítenek, a forgalmi sávot bontották fel a villamospálya és a járdaszegély között

A Szent Gellért rakparti pálya újdonságnak számító CDM-Preferail rendszerrel épül ki. Az eddig használatossal ellentétben nem lesz külön felépítmény-leerősítés, a sínszálakat alul és oldalt rugalmas gumiköpeny burkolja. Ezzel a sínszálak folyamatos és rugalmas alátámasztást kapnak, a sínek közét bazaltbetonnal öntik ki (a rendszer alapján akár füvesített pálya is megvalósulhatna – na nem a Szent Gellért rakparton, ahol az autóbuszok is forgalmi sávnak használják a síneket).

A fürdő előtt már teljesen kitermelték az alépítményt

A két éve javított váltó még bent van

Ezen a nyáron több kritikus szakaszt is helyreállít a BKV a Fővárosi Közgyűlés által megszavazott 11 milliárd forintnyi, beruházásokra és karbantartásra fordítható összegből. Augusztus harmadikától megvalósulhat – ha csak pótlóbusz formájában is – a budai fonódó: nekilátnak ugyanis a 17-es villamos belső szakaszán is a közműépítésnek. A felvételek készítésének idején Újbuda központ (Bocskai út) és a Batthyány tér között közlekedett pótlóbusz a 18-as villamos ideiglenes Döbrentei téri végállomásának érintésével.

Előkészületben a fonódó pótlóbusz – információs tábla a Döbrentei téren

Eme vágányzárnak talán a legnagyobb közlekedési érdekessége a 41-es villamosok terelt útvonala a Deák térig. Az átépített villamosvégállomáson maximálisan kihasználják a hosszú kihúzóvágányokat, a 47-esnél és a 49-esnél jóval ritkábban közlekedő kamaraerdei járat a Bajcsy-Zsilinszky út torkolatában várja ki indulási idejét.

Nem mondható mindennaposnak, most bő egy hónapra meg kell szokni a 41-es villamost a Szabadság hídon

Deák tér, végállomás. A 41-es a kihúzóban várja ki indulási idejét, ez olyan, mintha a Nyugati felől érkezne épp<br>(a szerző felvételei)

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.