Átépült a Mező utcai csomópont Nyíregyházán

iho/közút   ·   2017.12.15. 12:23
400px_nyiregy_mezoutca

A szabolcsi megyeszékhely fejlődése szempontjából kiemelt fontossággal bírt a Mező utcai csomópont áteresztő-képességének növelése, hiszen a kereszteződés napi szinten jelentős forgalmat bonyolít le. Hogy a forgalom gyorsabban haladhasson, jobbra kanyarodó sávok épültek, amelyeket egy-egy sziget választ el az egyenes irányoktól, így a gyalogosok áthaladási ideje is rövidült. Növelték a sávok számát is. Az új kanyarodósávok építéséhez több mint ötszáz négyzetméter soványbeton alapot használtak fel. Kiépítettek 1326 méter kiemelt szegélyt, valamint épült 2133 négyzetméter járda, illetve kerékpárút-burkolat is. A teljesen új aszfaltburkolat 10 ezer 350 négyzetmétert tesz ki. A csomópont új forgalomtechnikai jelzéseket kapott, és megújult a jelzőlámparendszer programozása is.

A nagyobb áteresztőképességű Mező utcai csomópont jelentősen felgyorsítja a környék forgalmát (fotó: NIF Zrt.)

A város életében a közlekedési infrastruktúra fejlesztése az utóbbi időben kiemelt helyet foglal el. Számos beruházás zajlott ezen a területen az elmúlt években. A Mező utcai beruházásnál az áteresztőképesség volt a kulcsfogalom, mivel a csomópontban mindig jelentős a forgalom. A határidőre elkészült felújításnak köszönhetően a forgalmi sávok kiürülnek a lámpák fázisideje alatt, felgyorsítva a közlekedést, napi körülbelül ötvenezer ember életét és munkába járását megkönnyítve. Az átépítéssel a Nyíregyházán működő nagyvállalatok teherforgalma elkerüli a belvárost, csökken a légszennyezettség és ritkábban fordulnak majd elő balesetek.

A NIF Zrt. 2014-ben és 2015-ben átadta a Nyíregyháza nyugati elkerülő első két ütemét, azonban addig, amíg a harmadik és a negyedik ütem nem épül meg, a Nagykörút nyugati része napi szinten nagy forgalmat vezet le. Emiatt az M3-as autópálya, illetve a Budapest irányából érkezők a 36-os számú főúton közelíthetik meg a belvárost. Ennek a forgalomnak a levezetése szempontjából elengedhetetlen volt a Mező utcai csomópont kapacitásnövelése. A fejlesztés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházásában, hazai forrásból valósult meg. A nettó négyszázharmincmillió forintos projekt kivitelezését a Terra-Ikon Kft. végezte el.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közlekedéstervezés Mobilitás

Vitézy Dávid: A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődéséért szeretne tenni

MTI/iho   ·   2024.11.18. 08:20

A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődésért kíván munkálkodni, bárki csatlakozhat hozzá, aki tenni szeretne azért, hogy a fővárost „kirángassák abból a gödörből”, ahova az elmúlt évek pártpolitikai csatái juttatták – mondta Vitézy Dávid, a mozgalom vezetője Budapesten, a szervezet zászlóbontásán.

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.