Átvette utolsó Traxx mozdonyát az NS

iho   ·   2015.02.11. 08:45
400px_ns_traxx

A Nederlandse Spoorwegen (NS) az Utrechtben fellelhető holland vasútmúzeumban, ünnepélyes keretek között vehette át tizenkilencedik, F160 MS verziójú Traxx-mozdonyát február hatodikán. A járműveket a kudarcba fúlt nemzetközi Fyra-szolgáltatás nagysebességű V250-es motorvonatainak belföldi helyettesítésére szerezte be az NS – írja a Global Rail News.

Az E186 pályaszámcsoportba sorolt holland Traxxok négy áramnem alatt képesek üzemelni, így közlekedhetnek a Hollandiában általános másfél kilovoltos egyenáramú vonalakon, a huszonöt kilovoltos váltóárammal villamosított HSL Zuid nagysebességű pályán, sőt a szomszédos Belgium három kilovoltos egyenáramú hálózatán, és a tizenöt kilovoltos váltóáramot használó németországi vasútvonalakon is. Az NS azonban egyelőre nem tervezi a járművek nemzetközi bevetését.

Megérkezett az utolsó, tizenkilencedik Traxx is az NS-hez. A felvételen látható kilences gépet már hónapok óta használja Hollandia nemzeti vasútársasága<br>(fotó: Global Rail News)

Az NS az első Traxxot tavaly nyár végén vehette át. A villamos mozdonyokra a gyártó Bombardier feltelepíti a kettes szintű ETCS-t, valamint az ERTMS-t. Legnagyobb üzemi sebességük százhatvan kilométer per óra.

Az első villamos gépek már hónapok óta továbbítják az Amszterdam–Rotterdam és Amszterdam–Breda viszonylatú Intercity Direct-vonatokat. A teljes flotta üzembe állását követően, 2015 decemberétől az Eindhoven és Hága között közlekedő, felújított kocsikból álló ICR-vonatokat is átveszik majd a Traxxok – adja hírül az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.