Aurizon lett a QR Nationalből

iho/vasút   ·   2012.11.30. 09:45
400px_qr_national_logo

A vállalat nevének módosítása a QR National november 21-én tartott éves közgyűlésén vált hivatalossá. Az ausztrál teherszállító elnöke a cégnév változtatása kapcsán elmondta, a QR National elnevezés megfelelő volt a Queensland Railtől (QR) való szerkezeti különválást követően, valamint a 2010-es privatizációs időszak alatt, azonban jelenleg már nem tükrözi a cég üzleti elképzeléseinek irányát. A QR National 2004-ben lett önálló márka, amikor egy vállalattá szervezték a QR szén-, ömlesztettáru- és konténerszállításért felelős részlegeit.

A QR és a QR National elnevezés azonban könnyen összekeverhetővé vált az ügyfelek számára, így eddig nem volt magától értetődő a most már Aurizon név alatt tevékenykedő teherszállítási óriás működési profilja, szolgáltatási választéka és tulajdonosi köre. Az Aurizon vezetője azt is hozzátette, az új elnevezés egyaránt tükrözi a teljes, kontinens méretű országot lefedő működési hatókört és a lehetőségek horizontjának elképesztő növekedési potenciálját is.

A QR National egy szénvonata<br>(fotó: Trains in Perth and Western Australia)

Queensland szövetségi állam vasúti teherszállításában a szén számít elsődleges árunak, amit exportra és belföldi energiatermelésre nyernek ki. A 2013-as pénzügyi év első negyedére a teljes szénmennyiség egy százalékkal esett vissza 2012 hasonló időszakához képest. Queenslandben négy százalékot csökkent, ám ezt részben ellensúlyozta Új-Dél-Wales állam tizenöt százalékos növekedése. A szénszállítás mértéke hónapról hónapra változik, októberben például kiemelkedően nagy méreteket öltött. A teljes teherforgalom kétszázalékos növekedést ért el az időszakban, a vasércszállítás pedig évről évre 75 százalékkal nő.

Az Aurizon vezérigazgatója rövid távon számít csak alacsony keresletre. Azt is hozzátette, hogy mivel a vasúti forgalom mértéke a pénzügyi év első négy hónapja alatt változó volt, és mivel közeleg az esős évszak, nehéz lenne biztonsággal meghatározni a szénszállítás várható mennyiségét 2013 júniusának végéig, azonban kitartanak a becsült 195-205 millió tonna mellett – számol be az International Rail Journal.

Kapcsolódó hírek