Ausztrália húsz évvel tekint előre a vasútfejlesztésben

iho/vasút   ·   2012.09.21. 12:38

Az ország Új Dél-Wales államának kormánya szeptember 4-én kiadott egy előzetes tervet az úgynevezett Hosszútávú Közlekedési Főtervezetből, amely kétszáznál is több olyan ajánlást tartalmaz, amik világszintű tömegközlekedési és teherszállítási hálózatokat teremthetnek meg a terv húszéves periódusa alatt.

A tervezetben szereplő, részben már a valóságban is, de jórészt még csak javaslat szintjén létező vasúti elképzelések magukban foglalják a „Sydney Vasútjának Jövője” nevű programot, amely célja az elővárosi hálózat modernizálása. Hálózati beruházással valósulna meg az északnyugati és a délnyugati vasúti kapcsolatok kiépítése, a gyakoribb és gyorsabb szolgáltatás, egy második alagút megépítése a sydney-i kikötő alatt, valamint a Sydney Trains nevű társaság megalapítása, amely a vonatok üzemeltetőjeként funkcionálna.

A megvalósíthatósági tanulmányokban szerepel a HÉV-szolgáltatás kiépítése a központi üzleti negyed számára, a „Belső-Nyugati Helyiérdekű Vasúti Bővítés” nevű tervezet; tanulmányok egyéb, nagy forgalmú vasúti folyosók létrehozására, valamint az Opal elnevezésű intelligens jegyrendszer bevezetése.

A tervezet regionális vasúttal kapcsolatos része az NSW Trains társaság létrehozását és az Országos Vasúti Személyszállító-szolgáltatási Stratégia fejlesztését öleli fel, az anyagban szereplő, vasúti teherszállítást támogató infrastrukturális beruházás pedig egy nagyvárosi intermodális terminálhálózat kifejlesztését is tartalmazza.

Gladys Berejiklian közlekedési miniszter a tervezettel kapcsolatban azt nyilatkozta, hogy mivel már túl hosszú ideje számít politikai kérdésnek a tömegközlekedés fejlesztése Új Dél-Walesben, szeretnék úgy átalakítani a dolgokat, hogy az adófizetők pénzét arra költsék, amire kell, valamint a szállítási infrastruktúra is megfelelő módon kerüljön megtervezésre és kivitelezésre. Berejiklian szerint az állam már eleget szenvedett a soha meg nem vaéósuló szállítási tervek kárba veszése miatt, beleértve a kudarcos Rozelle Metrót is, amellyel 500 millió ausztrál dollárt dobtak ki.

(forrás: Railway Gazette)

Kapcsolódó hírek