Az ABB szállítja a Network Rail erősáramú berendezéseit

iho   ·   2017.08.15. 13:28

A vasútvonalat (East Coast Mainline – ECML) üzemeltető Network Rail húszmillió dollárt fizet az ABB-nek a vontatás korszerűsítéséért. A közel kétszázzal száguldó, hibridhajtású Hitachi Intercity Express szerelvények villamos vontatása az eddigieknél háromszor nagyobb teljesítményt igényel. Az eddig megszokott nagyfeszültségű csatlakozás helyett az ABB statikus frekvencia-átalakítóra épülő, az eddigieknél hatvan százalékkal takarékosabb berendezését építik be.

A statikus frekvencia-átalakítót eddig az egymással inkompatibilis (például 50 és 60 hertzes) elektromos hálózatok összekötésére használták, az ECML doncasteri szakaszán a helyi elektromos hálózatról érkező 33 kilovoltos feszültség 25-re transzformálása lesz a feladata. A 2017 második negyedévében elnyert megbízás nemcsak a transzformátorok és a frekvencia-átalakítók, hanem a teljesítményelektronikai rendszerek, kapcsolóberendezések és a kábelek szállítását is tartalmazza.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.