Az államé lesz a dunakeszi járműjavító?

iho   ·   2013.07.15. 09:31

Intenzív tárgyalásokat folytat a Dunakeszin működő Bombardier MÁV Kft. sorsáról a cég többségi külföldi tulajdonosa a Magyar Nemzeti Vagyonkezelővel – írja a Világgazdaságra hivatkozva a Napi Gazdaság.

A lap hétfői számában a Bombardier Transportation (BT) Services üzletág elnök-helyettese nyilatkozott erről. Michael Fohrer kijelentette: „célunk, hogy növeljük a magyarországi foglalkoztatottságot, és akár üzletfélként, akár beszállítóként, de hosszú távon is a MÁV megbízható partnere maradjunk.” A lap szerint ez a mondat azt is jelentheti, hogy a cég akár arra is kész, hogy kiszálljon a vállalkozásból. Ha ez megtörténik, az részleges kivonulást jelent, a Bombardier ugyanis mátranováki üzemében vasúti acélszerkezeteket gyárt.

Ez év elején a Népszabadság arról számolt be, a tranzakcióval a 2013-as évet érdemi új megrendelés nélkül kezdő, veszteséges cégnek az állami kivásárlás lehetőséget adhat a túlélésre, vagy legalábbis arra, hogy az üzleti tervét részben teljesíteni tudja, és munkavállalói többségét az idén ne kelljen elküldenie.

Michael Fohrer elmondta, hogy a cég rendelésállománya visszaesett, mert egyre kevesebb magyarországi megbízást kap. Szavai szerint ennek az az oka, hogy a MÁV nem írt ki komolyabb modernizációs pályázatokat. A lap utalt arra, hogy Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára nemrég azt mondta: örömmel venné, ha a BT tulajdonrészének visszavásárlásával Dunakeszi is olyan súlyú járműjavító központtá válna, mint a Stadleré Szolnokon.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!