Az ATR gyorsítja a gyártást

iho/repülés   ·   2011.09.30. 21:59
ATR_cimkep

Idén 53, de jövőre már 72 gépet tervez elkészíteni és átadni a légcsavaros-gázturbinás utasszállítók európai gyártója. A termelés további felfuttatásáról számolt be a cég elnök-vezérigazgatója: 2013-ban már 80, rá egy évvel 85 repülőgépet fejez be a cég. Filippo Bagnato egyúttal azt is bejelentette, hogy két nagy lízingtársaság 10 fix rendelést és ugyancsak tíz opciót tett le az asztalra, hat más társaság is rendelt gépeket, utóbbiak neve egyelőre nem nyilvános.

Bagnato szerint különösen a lízingtársaságok érdeklődése növekedett a gépek iránt, ezek a vállalkozások hozták az év első kilenc hónapjában az üzletek egynegyedét, az egész évi üzletkötésekben várhatóan még magasabb lesz az arányuk, mindta az ATR vezére.

A cég történetében eddig 2007 volt a rekord, 113 rendeléssel és 26 opcióval, ez a rekord idén megdől, hiszen az ATR már most 145 repülőgép rendelésénél és 72 opciónál tart, 4,8 milliárd dollár értékben. Három év múlva már a cég nettó profitja is meghaladja majd a kétmilliárdot – jósolta az elnök-vezérigazgató.

A nemzetközi szaksajtóban a légcsavaros-gázturbinás regionális utasszállítók iránti fokozott keresletet elsősorban az üzemanyag árának kitartó emelkedésével magyarázzák. A sugárhajtású gépek fogyasztása magasabb, és rövidebb távokon a kerozinköltség különbsége már sokkal inkább megugrik, miközben a jetek gyorsaságának előnye nem érvényesül, a repült idő különbsége nem számottevő.

A trendet egyértelműen jelzi, hogy miközben az ATR a gyártás felfuttatását készíti elő, addig a  kanadai Bombardier a megrendelések apadása miatt kénytelen lassítani a CRJ regionális jetcsalád gyártását. Viszont jól fogy még a légcsavaros-hgázturbinás Q-400-as,az eddigi 412 megrendelt gépből 368-at szállított le a gyár, és a Bombardier most hozta azt is nyilvánosságra, hogy a legutóbbi négygépes rendelést a Luxair luxemburgi légitársaság adta fel.

 

Bombardier has recorded firm orders for 412 Q400/Q400 NextGen aircraft, with 368 delivered as of July 31, 2011.

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.