Az Emirates globális szerepre tör

iho/repülés   ·   2011.10.28. 15:33
cim

A csendes-óceáni hálózat az utolsó hiányzó darab a kirakósjátékból – magyarázta az Emirates Airlines elnöke a Flightglobal internetes szaklapban közölt terjedelmes interjújában. Tim Clark elmondta: valamennyi indulási pozíció adott az óceánon át is vezető útvonalakhoz: az Emirates jelen van az Egyesült Államok nyugati partvidékén, Kínában és Ázsia más országaiban, illetve Ausztráliában is. „A Csendes-óceánt tehát már bekerítettük, a következő lépés összekötni a pontokat – ehhez már rendelkezünk a leszállási jogokkal is” – jelentette ki az Emirates elnöke.

Az Emirates zászlóshajója az A380 <br>(fotók: Flightglobal, Juergen Lehle, wikimedia)

Clark azt is elismerte, hogy az időzítés nem tökéletes, a légitársaságnak még „konszolidálnia kell piaci jelenlétét az olyan helyeken, mint az USA. Ugyanolyan elismertek kell, hogy legyünk az Egyesült Államokban, mint például Európában” – tette hozzá. Ugyanakkor az USA nehéz dió, amit csak még több desztináció hozzáadásával lehet feltörni – fogalmazott az Emirates vezetője.

A légitársaság jelenleg számos kontinensen 66 orszgba 114 járatot repül 153, kizárólag szélestörzsű repülőgéppel. A nagyságrendet érzékelteti: heti ezer járata indul csak Dubai-ból. Clark egyértelművé tette, hogy az Emirates globális hálózatot akar kiépíteni: nem jelképes, hanem nagyon is erőteljes jelenlétre törekszik minden fontos állomáson, napi két-három járattal – vázolta a vállalat valóban az egész földgolyóra kiterjedő stratégiáját a Flightglobalban az Emirates Airlines elnöke.

Tim Clark, a légitársaság igazgatója: sehol sem lesz jelképes a jelenlétünk

A légitársaság egyébként 1985-ben indult egy lízingelt Boeing 737-essel és egy Airbus A300-assal. A gépei elsősorban Indiába és Pakisztánba repültek, majd két év múlva kapcsolták be az első európai célpontokat. Miközben a növekedés mellett mindig is a minőségi szolgáltatást hirdette magáról, az Emirates nagyon erős bővülésbe kezdett, és regionális légicégből mostanra a légitársaságot is magába foglaló turisztikai és utazásszolgáltató cégcsoporttá vált. 1990 óta repül a Távol-Keletre, 2004 óta Észak-Amerikába. 2007-ben Dél-Afrika bekapcsolásával tette teljessé a Dubai központból elérhető hálózatát valamennyi kontinensre.

A csoport tulajdonosa a dubai kormány, a globális szerepre való felfejlődés az Emirátusok politikai vezetésével (finoman szólva is) teljes összhangban kezdődött. 2001-ben az egész világot megdöbbentette egy nem kevesebb mint 15 milliárd dolláros megrendeléssel, amelyet azóta egy még nagyobb kaliberű beszerzés követett 2007-ben, csaknem 35 milliárd dollárért összesen 142 repülőgépre. A megrendelések kisebb részben Boeing, nagyobb hányadban Airbus típusok beszerzését jelentik, az Emirates a legfőbb vásárlója az európai A380-as óriásgépnek, összesen 90 ilyen hatalmas madarat állít majd szolgálatba. Talán az egyetlen olyan légitársaság, amelynek a 199(!) példányra szóló fix rendelésállománya meghaladja a jelenlegi flottanagyságát. Ezzel az Emirates használja a világ egyik legnagyobb, egyben legfiatalabb repülőgépflottáját.

Hatvanhat országba repül a világ legfiatalabb flottájával

A társaság teljesítménye a most zárult pénzügyi évben 31 és fél millió utas, valamint 1,8 millió tonna teheráru szállítása volt. Bírálói szerint az Emirates intenzív növekedésének nemcsak maga a légitársaság a motorja, hanem az olajbevételeken nyugvó állami háttér, illetve az ebből adódó sokféle protekcionista jellegű előny, mint amit például az Emirates más légitársaságokkal szemben a Dubai nemzetközi repülőtéren élvez.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.