Az Emirates októberben visszatér Budapestre

iho/repülés   ·   2020.09.04. 12:00
Emirates

Újra repül a 115-ből tizennégy hatalmas A380-as, de a jövőben a társaság a rugalmasabban használható, kisebb 787-eseket preferálja.

Miközben számos nagy légitársaság jelzi, hogy még tovább halasztja nemzetközi hálózata felélesztését – köztük olyan, valóban nagyon fontos interkontinentális járatrendszert fenntartó cég is, mint a Qantas –, a dubaji központú Emirates a jelek szerint inkább előre menekül és bővít. Mint ismert, nem is bővíthet mást, nincs is más hálózata, mint a nemzetközi.

A szerkesztőségünkhöz eljuttatott közlemény hétfőtől tizenegy régi-új desztinációt említ, ezekkel együtt az Öböl-menti forgatókorongról már 81 úti cél érhető el. A napokban felélesztett vonalak most főképp afrikaiak, például Accra és Abidjan, ami viszont nyilván a hazai közönséget érdekli:

az Emirates által kiadott korábbi menetrendi változás-tervek táblázataiban már felbukkant Budapest is, az augusztus végi közlés szerint a magyar főváros felé, más európai és egyéb célpontokkal együtt, október 21-től repülnek ismét a társaság gépei, méghozzá 777ER típusú kéthajtóművesek – a járvány okozta leállásig is ezzel a típussal járt hozzánk a cég.

(fotó: iho.hu)

Az Emirates a válság előtt heti hét járatot tartott fenn Budapestre, az újraindítás óvatosabb, heti három alkalommal jönnek a gépek, egyelőre nem tudni, mely napokon. Érdekes momentum volt közben, hogy az Emirates és a FlyDubai felélesztette stratégiai partnerségét és code-share járatmegosztását, de a fenti közlés azt jelzi, hogy a Dubaj–Budapest kapcsolatot az Emirates tartja életben a maga szélestörzsű gépeivel.

Az Emirates egyik főnöke augusztus végefelé azt közölte, hogy reményeik szerint jövőre teljesen helyreállítható a 2019-ben fenntartott, több mint 140 desztinációs járathálózat. Igaz, ez a nyilatkozat még azelőtt született, hogy sok ország ismét lezárta határait és ezzel kirekesztette a nemzetközi légiforgalmait is a repülőtereiről. A társaság más légicégekkel ellentétben azzal is inkább próbál a romló körülmények ellenére bővíteni és előre haladni, hogy

egyre nagyobb számban veti be ismét a maga óriásait, azokat az A380-asokat, amelyeket több üzemeltető még legalább egy évig parkoltatni szándékozik, sőt, volt olyan cég is, az Air France, amely előrehozta a típus kisorolását a flottájából.

(fotók: Emirates)

Az Emirates, mint ismert, a hatalmas utasszállítók legnagyobb és legfontosabb üzemeltetője, a friss adatok szerint összesen 115 van a birtokában, sőt, elméletileg még nyolcat venne át, az utolsó elkészült 380-asokat a gyártó Airbustól. A cég eddig tizennégyet állított ismét szolgálatba. Ami lehet, hogy nem túl nagy arány, viszont ahhoz képest komoly szám, hogy más légitársaság momentán egyáltalán nem használja ezeket a gépeket. A 380-asok Dubajból Londonba, Párizsba, Kínában Hangcsouba, Torontóba repülnek, néhány napja Heathrow-ra már napi kettő, sőt, a napokban a Fülöp-szigetekre, a Clark International repülőtérre is küldött kétszintes óriásgépet a társaság.

A jövőt illetően ugyanakkor az Emirates sem kockáztat, és inkább preferálja a kisebb kapacitású gépek beszerzését. Ennek egyébként nem is annyira az A380 az „áldozata” – mint ismert, egy korábbi nagyobb tétel lemondása után döntött az Airbus a típus gyártásának jövő évi lezárásáról – hanem a Boeing most berepülési szakaszban lévő hatalmas kéthajtóművese, a 777X.

Eredetileg erre a 426 utast szállítani képes gépre az Emirates 115 példányban tartott igényt, a mostani tárgyalások tárgya, hogy egy részük helyett a kisebb kapacitású és rugalmasabb üzemeltetést garantáló 787-eseket szerez be a cég, miközben a 9-es változatra már eleve szerződése van harminc gépre. A flottabővítés mindenképp annak jele, hogy az Emirates bízik a légiközlekedés helyreállásában, de azért a mostaninál talán valamivel kisebb utasszámmal, amihez a mérsékeltebb gépnagysággal kell alkalmazkodni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.