Az utasok véleményét is várja a BKK

iho   ·   2013.02.08. 18:56

A 35-ös autóbusz Csepel, Csillagtelep felé a Corvin út térségében a Védgát utca–Corvin út–Weiss Manfréd út–Kossuth Lajos utca útvonalon közlekedik, míg a Szentlőrinci úti lakótelep felé a Kossuth Lajos utca–Corvin út–Védgát utca útvonalon halad. A Csepel, Csillagtelep felé tartó autóbuszok a csepeli gerincút jelzőlámpás körforgalmú csomópontjában nem tudnak balra bekanyarodni a Kossuth Lajos utcába, hanem a teljes kört megtéve, valamennyi iparvágányt kétszer keresztezve tudnak a csomóponton áthaladni, ami jelentős időveszteséget – iparvágány-kiszolgálás esetén akár 17 percet – is okozhat.

Az autóbuszok feltartóztatásának elkerülésére négy változatot dolgozott ki a BKK, amelynek kapcsán az utasok véleményét is várják.

Az első változat szerint az autóbuszok nem érintenék a Weiss Manfréd úti új körforgalmú csomópont megállóit, az autóbuszokra ehelyett a Jókai utcában létesülő új megállóban és az Ady Endre út–Kossuth Lajos utca csomópontjában, a 36-os, 148-as és 151-es autóbuszok megállóiban lehet fölszállni.

A második változat szerint a Csillagtelep felé haladó autóbuszok Weiss Manfréd úti új körforgalmú csomópont megállóját nem érintik, a járművekre ehelyett a Jókai utcában létesülő új megállóban és az Ady Endre út–Kossuth Lajos utca csomópontjában, a 36-os, 148-as és 151-es autóbuszok megállóiban lehet fölszállni. Pesterzsébet felé a megállóhelyek változatlanok.

A harmadik lehetőség szerint az autóbuszok nem érintik a Weiss Manfréd úti új körforgalmú csomópont megállóit, a járművekre az Ady Endre út–Kossuth Lajos utca csomópontjában, a 36-os, 148-as és 151-es autóbuszok megállóiban lehet fölszállni. Az Ady Endre úton meglévő Védgát utca és Papírgyár megállóhelyek pótolják a régi útvonal Védgát utca és Szőrmegyár megállóhelyeit.

Végül a negyedik változat szerint a Csillagtelep felé haladó autóbuszok nem érintenék a Weiss Manfréd úti új körforgalmú csomópont megállóját, sem a Védgát utcai, sem a Szőrmegyár megállóhelyet. A Weiss Manfréd út helyett az Ady Endre út – Kossuth Lajos utca csomópontjában, a Védgát utca és a Szőrmegyár helyett a 36-os, 148-as és 151-es autóbuszok Védgát utca és Papírgyár megállóiban lehet fölszállni. Pesterzsébet felé a megállóhelyek változatlanok.

Az útvonal módosítását az autóbuszok akadályoztatásának megszüntetése, valamint az autóbuszok gyorsítása és a lakóterületek jobb elérése indokolja.

A véleményeket február 14-ig lehet elküldeni a társaság részére, további információ a BKK honlapján olvasható.

A 194-es autóbuszok kapcsán is módosításokat tervez a társaság. A járatok a Gloriett lakótelep végállomás felé jelenleg kitérőt tesznek a Besence utcai ipartelep felé, mellyel a lakótelepre eljutni kívánók utazási ideje hosszabb az indokoltnál, az alacsony forgalmú Besence utcában pedig a szükségesnél több jármű közlekedik.

A 194-es járat közlekedését úgy próbálnák meggyorsítani, hogy a járatok útvonalát egyszerűsítik. A Besence utca és a Közdűlő utca forgalmát a térségben alacsony kihasználtsággal közlekedő 198-as viszonylat útvonalának módosításával tervezi kiszolgálni a jövőben a BKK.

A módosításra két változat készült. Mindkét változat szerint a 194-es autóbuszok útvonala Gloriett lakótelep felé annyiban módosulna, hogy a mai Méta utca–Besence utca–Közdűlő utca kerülőt a járatok elhagynák, ehelyett a Pozsony utcából egyenesen az Ipacsfa utcába hajtanának. Az utca elején kialakítható egy új megállóhely, ebben állnának meg a mai Méta utcában található, Ipacsfa utca elnevezésű megálló helyett.

Ezzel együtt a 198-as járatok Rákoscsaba-Újtelep felé a mai Méta utcai egyenes vonalvezetés helyett betérnének a Besence utca–Közdűlő utca–Ipacsfa utca–Tövishát utca–Goroszló utca útvonalra, ezzel mind az ipartelepet, mind a lakótelepet hatékonyabban ki lehetne szolgálni.

A második változat szerint a 194-es járatok a Pozsony utcából a Méta utcára balra kanyarodnának ki, és az első változat szerinti hurokútvonalat éppen fordított irányban tennék meg, a Méta utcáról a Goroszló utcába kanyarodnának, majd a végállomás érintése után a Tövishát utca – Ipacsfa utca útvonalon jutnának vissza a Pozsony utcához.

A 198-as járatok esetében az első változat szerint az ipartelepet a jövőben a dél-pesti autóbuszgarázs felől érnék el a járatok, ahol átszállási lehetőség van az 54-es, 55-ös, 84E, 89E és 294E vonalakról.

A második változat szerint a 198-as buszok a dél-pesti autóbuszgarázs felé is betérnének mind a lakótelepre, mind az ipartelepre, így az ipartelep megközelítése több irányból, többek között Rákoscsaba-Újtelep felől lehetségessé válna, mivel a 194-esről és a gyáli-pestszentlőrinci járatokra való átszállással is el lehetne jutni az ipartelepre és a Határ úthoz.

A 194-es és a 198-as viszonylatról is várják az utasok véleményét egészen február 15-ig, további felvilágosítás a társaság oldalán található.

Kapcsolódó hírek

Közút Automobil

Márpedig a karaván halad

iho.hu   ·   2024.07.14. 08:00

Kimagasló mértékben és minőségben bővül a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum gyűjteménye. A múzeum legújabb műtárgyai közé tartozik egy ritka Warszawa vágánygépkocsi, egy Pink Floyd különkiadású Volkswagen Golf III-as, egy Ikarus 405-ös és egy Ikarus 260 CNG-autóbusz.