Az utat nézd, ne a nőt! – kérik a biztosítótársaságok
Csaknem egymillió közlekedési baleset történik évente Nagy-Britanniában amiatt, hogy autóvezetők számukra vonzó külsejű gyalogosokon vagy plakátokon – reklámmodelleken – felejtik a szemüket – derül ki brit biztosítótársaságok legfrissebb adatelemzéséből.
Kétezer autóst kérdeztek „elbambulási szokásairól”. A férfiak 60 százaléka bevallotta, hogy döntően vonzó nők vonják el figyelmét, a nők körében 12 százalék válaszolta, hogy jó külsejű férfiakon felejti tekintetét. A vezetők 21 százaléka a plakátokon lévő modelleket nevezte meg figyelemelvonóként.
A másik nemben gyönyörködő autósok általában lámpaoszlopnak hajtanak, vagy belemennek egy másik autóba. A szigetországban naponta átlagosan 2525 autóbalesetet okoz a sofőrök figyelmetlensége, évente több mint 900 ezret. Szezonalitása is van a jelenségnek: nyáron - amikor lengébbek az öltözékek - több az ilyen baleset - adta hírül a The Daily Telegraph című brit lap.