Az utolsó nyomot is

Kemsei Zoltán   ·   2012.05.20. 09:00
00

A budafoki iparvágányok (a hajdani tömérdek üzemből kettő, a borkombinát és a baromfifeldolgozó húzta a legtovább) vasúti kiszolgálása a rendszerváltás után nem sokkal szűnt meg. Ezekhez a gyárakhoz a BKV tehervillamosai (a Mukik) szállították Budafok-Háros vasútállomásról a teherkocsikat, így a Városház téri átmenetre feltétlenül szükség volt.

Kapóra jött tehát, hogy a budafoki Leányka utcában 1992. áprilisában pályafelújításba kezdtek, a munkákat május 19-én fejezték be. A Városház tér átmenővágányából mindössze egy alig száz méteres kihúzó maradt, ami először a műszaki hibás kocsik tárolására szolgált, majd amióta a visszafogás is tönkrement a villamosvégállomáson, a szerelvényeket itt fordítják.

Amikor még egyben volt minden – Nagytéténybe tartó HÉV a Móricz Zsigmond körtéren<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(forrás: fortepan.hu)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.