Az utolsó tárlat

Kemsei Zoltán   ·   2014.02.19. 14:50
00kicsi

A magyar gőzmozdonygyártás fénykora – a huszadik század első két évtizede méltán megérdemelheti ezt az elnevezést, holott a hazai gyárakban 1873–1959 között készültek gőzösök. Ez volt az a korszak, a „boldog békeidők” és az első világháború kora, amikor a Kárpát-medencei vasúthálózat teljesen kiépült, a sokféle pályára, feladathoz változatos típusokra volt szükség.

A kiállítást Krámli Mihály, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum igazgatója nyitotta meg<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

A kiállítás, amely március 9-éig látogatható a városligeti Közlekedési Múzeumban, természetesen a gőzösgyártás minden típusára, változatára nem térhet ki, a tablókon azonban az emblematikus gőzösöket mind bemutatják a nagy sorozatú 324-estől a hatalmas 601-esen át az igazi mozdonyszépség gyorsvonati mozdonyokig.

Az ismertetőt Kisteleki Mihály, a MÁV Zrt. Vasúthistória Bizottság elnöke mondta

A tablókon Soltész József főmuzeológusról, valamint Lovász Istvánról, a hazai közlekedéstörténet egyik legnagyobb kutatójáról, a közelmúlt halottairól emlékeznek meg, valamint bemutatják a tárgyalt két évtized legendás gőzöseit. A vitrinekben alkatrészek, relikviák, makettek – köztük egy egyedi, 1:10 méretarányú, fából készült 424-es – ejtik ámulatba a látogatót.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek