Ázsiában hódít villamosával a PESA

iho/vasút   ·   2012.05.09. 08:00
kiskep

Április folyamán szándéknyilatkozatban rögzítették a lengyel PESA és a Kazahsztán északkeleti részén található 331 ezer fős lakosságú Pavlodar megállapodását. Az együttműködés nem új keletű, a PTinfo blog már tavaly ősszel hírt adott arról, hogy a lengyel gyártó két alacsonypadlós villamost szállít Kazahsztánba. Elégedett Pavlodar a PESA járműveivel, mivel a Railway Gazette hírei szerint már száz széles nyomtávú villamosra tart igényt a város.

Pavlodar villamoshálózata 83 kilométer hosszú, a 115 korosodó járműből álló flotta tekintélyes, 60 százalékos részarányt tudhat magáénak a város közlekedési munkamegosztásában. A hálózat széles nyomtávú.

A PESA Twist látványterve (fotó: PESA, rynek-kolejowy.pl)

A tervezett száz villamosból 83-at már Pavlodarban, a PESA új üzemében szerelnek majd össze. Tomasz Zaboklicki, a vállalat elnöke elmondta, hogy pénzügyi szempontok alapján is igazolni tudták az összeszerelő üzem felépítését. A kész villamosok Kazahsztánba szállítása rendkívül költséges megoldás lett volna, így az alkatrészek dobozban érkeznek és a helyi munkaerő varázsol belőlük kész járművet. Zaboklicki várakozásai szerint az összeszerelő üzem révén a régió más városai számára is olcsó villamosokat kínálhatnak majd.

Pavlodarba nem a Szegedről jól ismert Swing típust szállítják, hanem a forgóvázakkal felszerelt Twistet. A tujákon a helyi klímaviszonyoknak megfelelően apró átalakításokat kell eszközölni: Pavlodarban januárban csaknem –18, nyáron pedig +21 fok az átlaghőmérséklet.

A szegedi villamosokkal lépett ki a PESA a lengyel belföldi piacról az európaira. Hamarosan Ázsiát is meghódítják<br>(fotó: Mészáros Gergely)

A járműállomány modernizálása mellett a lengyelek újítják fel a villamoshálózat infrastruktúráját is. Mindkét beruházást a lengyel BGK bank finanszírozza.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.