Baklövés a Keletiben: a Flirt (szinte biztos, hogy) rendben volt

Garai Szakács László   ·   2015.04.08. 21:15
keleti_bak20150407_0

Húsvétvasárnap szomorú baleset történt a Keletiben: a Hatvanból érkező 59-es MÁV-os Flirt „megpuszilta” a 12-es vágány bakját. Sajnos az érzelemnyilvánítás hevesebbre sikerült a kelleténél: a bak nem viszonozta az érzelmeket, a maga módján hátra is hőkölt, már ameddig bírt. A nagy heveskedésben az amorózó is pórul járt: a két sarokütköző, a központi ütköző-vonófej és némi műanyag borítás amortizálódott. Késést, kimaradást nem okozott a baleset, amellyel kapcsolatban a Mávinform még aznap azt írta, az 59-es Flirt körülbelül 15 kilométer per órás sebességgel ütközött a baknak. Egy, a szerelvényen utazó idősebb férfi fejsérülést szenvedett, a mentők a helyszínen ellátták.

Budapest, Keleti pályaudvar 12-es vágány. Meg egy „darab” az 59-es Flirt „szívéből”. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: Kemsei Zoltán)

Megkerestük a balesettel kapcsolatban a MÁV-ot és a Stadlert is.

Kérdéseinkre, mi történhetett, a Stadler ezt felelte: „a vizsgálat befejeződött, annak során a jármű esetleges műszaki problémája mint a baleset lehetséges oka nem merült fel. Azaz nem műszaki probléma okozta a balesetet.”

Mit mondott a MÁV? Semmit, egyelőre, illetve ezt:

„Kedves Garai Szakács László!

A MÁV Zrt. Kommunikációs Igazgatósága szíves türelmét kéri a témában. Az eset körülményeiről, a kár összegéről és a javítás időpontjáról/időtartamáról csak a Biztonsági Főigazgatóság vonatkozó vizsgálatának lezárulásával, a vizsgálat eredményének ismeretében tudunk nyilatkozni.”

Pedig úgy bíztunk abban, többet, „szebbet”, pontosabbat mondanak. Szakértőinktől megtudtuk azt is, a Flirtöknek rekuperációs villamosfékük van, azaz a villamos fék használatakor a motorok generátor üzemben működnek, a keletkező energiát a felsővezeték-rendszerbe táplálja vissza a jármű. Ha bármely okból a felsővezeték feszültsége kimarad, akkor a fékáramkör megszakad, és a villanyfék kiesik. Ezt a kieső fékhatást a jármű automatikusan az önműködő légfékkel kompenzálja, de ez a pár másodperc bőven elég egy ilyen koccanáshoz.

De arra is volt már példa a történelemben, bár a Flirtekre nem jellemző, hogy „csak úgy” valamiért kiesik a villanyfék. Ezt a Stadler szűkszavúan cáfolta. A MÁV meg egyelőre nem mondott róla semmit. Azt sem lehet tudni egyelőre, a vezér hibázott-e. A gyártó minimalista közleménye szerint úgy néz ki, igen. Várjuk, hogy ezt adott esetben valóban ki lehessen jelenteni.

A bak egyelőre ott van úgy, ahogy. Meg a Flirt maradéka is...

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek