Balesetveszélyes csomópont épült át körforgalommá Veszprémvarsányban
A 832-es úton a Pápa irányából érkezőknek a helyszíni adottságok miatt csak nehezen volt érzékelhető a 82-es úti keresztezés, az elsőbbségadási kötelezettség.
Az alsóbbrendű 832-es úton érkezőknek hosszú autózás után ez volt az első pont, ahol elsőbbséget kellett adniuk. Továbbá az útcsatlakozást követően 150 méterre egy fénysorompóval biztosított vasúti átjáró van, aminek fényjelzései elvonták a figyelmet a megelőző útkeresztezés észlelésétől, főleg az éjszakai, korlátozott látási körülmények között.
A balesetek megelőzése érdekében egy 17 méteres belső és 23 méteres külső sugarú körforgalmat építettek a kereszteződésbe. A csomóponti ágak a tervezési előírások szerinti útkategóriáknak megfelelően 12 méteres és 11 méteres koronaszélességgel, kétszer egy forgalmi sávval épültek meg. Az átépítés során az útkorona külső padkáját a körpálya be- és kihajtási ívein egy méter széles rázóburkolattal erősítették meg. A forgalmi sávok külső oldalait süllyesztett szegéllyel, a burkolatban lévő szintkülönbségek áthidalása érdekében a körpálya külső oldalát „K” szegéllyel, az elválasztó szigeteket és a körpálya belső oldalát kiemelt szegéllyel látták el. A teljes beruházási területen acél szalagkorlát épült, valamint a körforgalom teljes területe közvilágítást kapott. Az átépült csomópont szomszédságában lévő patak fölötti hidakat elbontották, helyette egy-egy, 2×150×150 centiméteres, előre gyártott iker keretelemből álló műtárgyat építettek be.
Ehhez a beruházáshoz kapcsolódóan a Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztésében zajlik a 832-es út és a 8218-as utak felújítása. Folyamatban vannak továbbá a 82-es út győri bevezető szakasz kétszer két sávos kialakításának tervezési feladatai, valamint a 82-es és 83133-as utak kereszteződésének körforgalmú csomóponttá történő átépítéséhez tartozó engedélyezési és kiviteli tervek kidolgozásának előkészítése is.
A fejlesztés a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) és jogelődje, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést a TRB Kft. végezte nettó 576 millió forintból.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!