Bécs erősít: most új terminálrész, később új pálya

iho/repülés   ·   2013.01.11. 16:30
cim

Folyamatosan fejlesztik tulajdonosai a bécsi légikikötőt: a Vienna Airport nyilvánvalóan kihasználja azt a lehetőséget, amit eredetileg is jó pozíciója mellett a Malév kiesésével Budapest jelentőségének csökkenése kínál a számára. A legfrissebb fejlemény egy régi-új terminálrész átadása, amelyet az Air Berlin, leányvállalata a FlyNiki, illetve a további oneworld partnertársaságok – a British Airways, az Ibéria és a Finnair – használnak majd.

Az új terminálrész tulajdonképpen a nyugati móló felújításának első szakasza, a „Check-in 1” övezet, amely 3500 négyzetméteren 30 pulttal és nyolc check-in automatával várja az utasokat. A beruházás 9 millió euróba került.

A FlyNiki mostantól itt indítja és fogadja 23 A320-asát, a flotta egyébként úgy változott, hogy a korábban üzemeltetett Embarer E-190-eseket is Airbusokra cserélte a társaság. A FlyNiki 2012-ben ötmillió utast szállított, idén erősen bővíti hálózatát, süríti a moszkvai járatokat, és nem kevesebb, mint 19 görögországi célállomásra repül a nyári menetrend szerint.

A schwechati repülőtér tavaly egy millióval, 22,2 millió utasra növelte a forgalmát, és a 2011-től 2015-ig terjedő időszakban összesen 600 millió eurót költ különféle bővítésekre. A tavaly nyáron megnyitott Star Alliance terminál, a korábbi Skylink már 30 millió utasra növelte az évi lehetséges kapacitást, a déli móló és az ottani 17 utashíd kiépítése pedig azért is fontos, mert itt alakítják ki a további fejlesztések során az A380-as óriásokat is fogadni képes állóhelyeket.

A terminálbővítések mellett a repülőtér életében a legfontosabb változás a harmadik pálya kiépítése lesz. A mostani szerkezet a két, egymást keresztező tengelyű pályával 2020-ra már gyakorlatilag blokkolná a repülőtér fogalmának bővítését, ahogy a Vienna Airport ismertetője fogalmaz: az ilyen pályák esetében 1+1 nem 2, hanem csak 1,6.

A 11/29-es pályával párhuzamos új beton kiépítése ugyanakkor a kapacitás jelentős bővítésén túl környezetvédelmi, légtérhasználati és irányítási szempontból is komoly előnyökkel jár majd. A új pályát a jelenlegitől 2400 méterrel délre tervezik, a hosszúsága 3680 méter lesz.

A fejlesztések mögött a Vienna Airportnak az a törekvése áll, hogy 2020 után is megtartsa versenyképességét és a térség légiközlekedési központja legyen. A harmadik pályáról szóló ismertetőben azt írják, hogy miközben a reptér a vonzáskörzetével együtt most 18 ezer embernek ad munkát, a fejlesztések révén további 52 ezer ember megélhetése válik lehetővé, miközben Bécs továbbra is a térségbeli befektetések, az itt működő nemzetközi cégek centruma marad, a reptér pedig a legfőbb kapu Kelet-Európa és a közel-Kelet felé.

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közlekedéstervezés Mobilitás

Vitézy Dávid: A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődéséért szeretne tenni

MTI/iho   ·   2024.11.18. 08:20

A Podmaniczky Mozgalom Budapest fejlődésért kíván munkálkodni, bárki csatlakozhat hozzá, aki tenni szeretne azért, hogy a fővárost „kirángassák abból a gödörből”, ahova az elmúlt évek pártpolitikai csatái juttatták – mondta Vitézy Dávid, a mozgalom vezetője Budapesten, a szervezet zászlóbontásán.