Bécs nagy változások előtt

iho/zöldút   ·   2017.07.17. 08:45
wienerzeitung_kislid

Szeptember másodikától Bécsben a közösségi közlekedés évtizedek óta megszokott rendje fenekestől felfordul. Villamosvonalak változnak meg Ottakringben, Hernalsban, Hietzingben és Liesingben, hosszabb vonalon közlekedik az U1, Favoritenben az autóbusz-hálózat alakul át. Aki szeptember másodikán pusztán megszokás alapján közlekedik, jó eséllyel máshol köt ki, mint ahová utazni akart. A Wiener Linien szerint minden harmadik utas érintett lesz a változásokban.

Favoriten városrészben üzembe helyezik az U1 következő öt új megállóját: Troststraße, Altes Landgut, Alaudagasse, Neulaa és Oberlaa. Ezzel az U1 Bécs leghosszabb metróvonalaként lekörözi az eddigi csúcstartót, az U2-t. Bár a meghosszabbítás euromilliókban mérhető növekedést fog okozni az üzemeltetési költségekben, az egyéb területeken tervezett ésszerűsítéseknek köszönhetően a rendszer összköltsége alig fog emelkedni.

A vonalhosszabbítás miatt hat új szerelvénygarnitúrára van szükség, ezeket a Siemens már ismert V-vonataiból fogják kiállítani. Az U5-meghosszabbítása miatt rendelendő új szerelvényekért a Siemens és a Bombardier még versenyben van, noha nyílt titok, hogy a cégek vasúti divíziójuk egyesítéséről folytatnak tárgyalásokat.

Metró-, villamos- és autóbuszhálózati változások Bécsben, szeptember elejétől (forrás: wienerzeitung.at)

Az U1 új állomásainak megnyitása felforgatja a környék autóbusz-hálózatát: az Alaudagasséban új átszállási csomópont épül a 16A, 17A, 19A, 67A és 67B-jelű buszoknak. Sűrűbb lesz a követés, hosszabbodik az üzemidő igazodva a metróhoz, és új keresztirányú összeköttetések is keletkeznek az U1és U6 között.

Hietzingben az 58-as villamosvonalat a 60-as Westbahnhofig tartó meghosszabbítása és az Unter St. Veitig közlekedő 10-es fogja pótolni. Ezzel Liesing és a Westbahnhof között új közvetlen összeköttetések jönnek létre. A 10-es vonal Unter St. Veitből lehetővé teszi az U3 és U4 közvetlen elérését.

Ottakringben és Hernalsban a 2-es és 44-es vonalak Johann-Nepomuk-Berger-Platztól nyugatra számot cserélnek. A 2-es a Friedric Engels Platz irányából jövet a korábbi 44-es vonalán a dornbachi új végállomásig jár, a 44-es Schottentor és Ottakring között. Ezt a lépést a vonalak által feltárt területek növelése indokolja.

Szeptember 4-étől Seestadt Aspern lakói is jobban járnak. Az U2-es vonatai hétfőtől péntekig kivétel nélkül Seestadtig járnak üzemkezdettől 20.30-ig, korábban csak minden második vonat ment ki idáig. Ezáltal négyperces járatsűrűség adódik majd a vonalszakaszon.

A hálózati változások mellett az utasoknak az új megállóneveket is meg kell szokniuk. Az egyszerűsítéseket az online-keresések megkönnyítésére irányuló szándék kényszerítette ki. Például a „Stadiongasse, Parlament” a jövőben egyszerűen „Parlament” névre hallgat, akárcsak a korábbi „Hietzing U, Kennedybrücke”, amely mostantól „Hietzing U” lesz.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.