Bécsi próba

iho   ·   2013.07.08. 17:00
ic_pluszkk

A világ legnagyobb szélcsatornájában tesztelték az első IC+ kocsi prototípusát – közölte a MÁV-Gépészet. Bécsben a Rail Tec Arsenal klíma-szélcsatornájában szélsőséges időjárási körülményeket szimulálva, 300 kilométer per órás menetszélben, mínusz 50 fokos hidegben is működőképesnek kell maradniuk a tesztelt járműveknek. Az első IC+ kocsin befejeződtek a fedélzeti utaskomfort-vizsgálatok, a jármű megfelelt a teszteken, július 10-én indul vissza Ausztriából Szolnokra.

Az IC+ a szélcsatornában, mesterséges fényben<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Dr. Magyarics Zoltán, Regionalbahn)

A MÁV-Gépészet Zrt. május elején mutatta be az akkor még 90 százalékban és 60 százalékban elkészült IC+ kocsijait. Az azóta eltelt időszakban a két jármű közül az egyik összeszerelését már befejezték a szakemberek, a másik kocsi üzembe helyezése júliusban megkezdődik. A már elkészült IC+ kocsi gyártásának minőségbiztosítási követelményei teljesültek, így elindulhatott az első típusmérésekre a bécsi Rail Tec Arsenal mérőbázisára. Ott mérőműszereket szereltek fel rá, a belső térben több mint 200 érzékelő ellenőrizte a fűtést és a klímaberendezést. Az utasokat az üléseken különböző eszközökkel, légnedvesítőkkel és fűtőpárnákkal szimulálták. Ezt követően a szélcsatornában normál és kifejezetten extrém körülményeket is generáltak a kocsi számára.

Vizsgálták a vízrendszer elfagyásvédelmét, a fel- és leszállást biztosító ajtókat, az ablakokat, az utastájékoztatót, a fűtés és a hűtés működőképességét, hatékonyságát, a belső tér levegőjének páratartalmát és hőmérsékletét. A mérőkamrában mínusz 25 és plusz 40 fok közötti hőmérsékletet állítottak elő, és 200 kilométer per órás menetszelet is szimuláltak. A mérések során a kocsi megfelelt az előírásoknak, a feltárt minimális eltéréseket pedig kijavították. Az elvégzett vizsgálatról a Rail Tec Arsenal mérési jegyzőkönyvet állít ki.

Az IC+ belső tere a felszerelt érzékelőkkel

A kocsik gyártását követően a most befejeződött méréssel megkezdődött az a folyamat, amely végén a járművek megkaphatják a típusengedélyt. A további próbák várhatóan augusztusban folytatódnak, ekkor a maximális 200 kilométer per órás sebesség melletti működést tesztelik. Az IC+ kocsik várhatóan az év végén állhatnak forgalomba.

Kapcsolódó hírek