Befűtöttek a Heligon kazánjába

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.04.18. 13:00
Heligon_01

A Cseh Vasutak egy újabb sikerprojektet tudhat maga után. Hamarosan elkészülnek a Heligon névre hallgató 414.096-os pályaszámú gőzös teljes felújításával, üzembehelyezésével. A mozdonyt még 1906-ban építették, Európában körülbelül 450 ilyen típusú gőzmozdonyt gyártottak, viszont mindössze három maradt fenn közülük – az egyik Csehországban. A vasparipa 1967-ben közlekedett utoljára, a kivonás után České Velenice állomás fűtőházában  díszelgett Dél-Csehországban. A mozdony aztán a Lužná u Rakovníka településen található vasúti javítóműhelyben kapott életmentő kúrát. A napokban már be is fűtöttek a kazánjába, megtette az első néhány méterét saját erejéből.

A képre kattintva galéria nyílik a Cseh Vasutak fotóiból

A mozdony a Lužná u Rakovníka állomáson lévő vasúti múzeum egyik kincse lesz, a nyári szezonban már várhatóan vontat majd különvonatokat is a környék vasútvonalain.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.