Bemutatták a felújított gyorsvonati kocsikat

Szerző: iho   ·   2013.04.20.
00

Az elővárosi kocsik után most a gyorsvonati járművek következnek a sorban: életkoruk (39-40 év) és a napi 2600-2700 vonat közlekedése miatti feszített kocsikiadás feltétlenül szükségessé tett egy átfogó felújítási programot. A jelenlegi felújítások összesen háromszáz, vegyesen első- és másodoszutályú, termes és fülkés kocsit érintenek, ezek 2013-14-ben készülnek el.

Ungvári Csaba, a MÁV-Start vezérigazgatója a Nyugati pályaudvaron renedzett sajtóbemutatón<br>(a képek forrása: MÁV Zrt.)

Teljesen megváltozik a kocsik belső tere: új padló, az intercity-kocsikból ismert kopásálló üléshuzat, és megváltozott színtervű belső tér várja az utasokat. A komfortérzetet a hosszú tükrök beépítése és a kisasztalok cseréje fokozza. Javítják az ajtók és az ablakok szigetelését, az ablakokra hővédő fólia, a külső és a belső felületekre antigraffiti réteg kerül. A másodosztályúra „lefokozott” termes, 29-05 középszámú kocsik kívülről is a gyorsvonati festésnek megfelelő, széles fehér csíkos arculattal állnak forgalomba az átalakítás után.

A 29-05-ös kocsi új arca kívül...

A korszerűsítéseket a MÁV-Gépészet műhelyeiben folyamatosan végzik, a felújított kocsikkal a 80-as, 100-as, 120-as és a 140-es vonalakon utazhatunk majd.

...és belül

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Próbázó kampósok

Szerző: iho/vasút   ·   2012.04.06.
A kerékpárszállítás, kerékpárral együtt utazás mindig sarkalatos pontja a magyar vasútnak, igazán korszerű, minden mai feltételnek megfelelő jármű igen kevés akad.