Berlin Brandenburg: sikerültek a legkritikusabb tűzvédelmi próbák
Az „elátkozott reptér” október végén tényleg megnyílik, Schönefeld mint BER 5. terminál működik tovább.
Komoly terjedelmi túllépés lenne felsorolni, mikor milyen határidő dőlt meg az eredetileg kitűzött 2011 óta, és miért, de a jelek szerint most valóban működni kezd az új berlini repülőtér. (Október 31. az átadás, november első napjaiban költüözködés, beüzemelés.)
Mint korábban jeleztük, a legbiztosabb jelek egyike, hogy a Lufthansa is bejelentette az októberi költözést, de ami igazán perdöntő: sikeresen lezárult a legkritikusabb próbasorozat, a tűzvédelmi és kiürítési teszt.
A Berlin Brandenburg GmbH és a Deutsche Bahn együtt szervezte és hajtotta végre a gyakorlatot, nyolcszáz önkéntes részvételével, külön a terminálon, és külön a terminál alatti vasútállomáson.
Az EASA és az ICAO előírásainak megfelelően a tűzoltóknak tizenöt percen belül kellett megbirkózniuk a lángokkal, és közben evakuálni mindenkit a veszélyeztetett körzetekből. A próba már azért is létfontosságú volt, mert korábban több alkalommal is épp a tűzriasztás és tűzvédelem rendszerei mondtak csődöt és tolták ki újabb évekkel a lehetséges átadást.
Előzőleg ugyancsak sok önkéntes segítségével kezdték tesztelni az utasforgalommal kapcsolatos berendezéseket, a poggyászfeladástól a poggyászátvételig, ez a sorozat október közepéig tart, és közben azt is megfigyelik, mennyire sikeres az információs rendszer, milyen könnyen tudnak eligazodni a valóban hatalmas épületrendszerben a bőröndökkel felszerelt, és természetesen maszkot viselő próba-utasok.
Egy újabb bejelentés megint csak arról szól, hogy ősszel végre valóban életre kel Berlin Brandenburg, ez pedig arról szól, hogy október 25-től Schönefeld az új repülőtér ötödik termináljaként működik tovább.
Az SXF le is kerül a menetrendekről és a dokumentumokról, és erre a régi berlini reptérre is a BER kód lesz érvényes. Hogy világos legyen, a Berlin Brandenburg gyakorlatilag egy új óriási terminálrendszert jelent egy régi és egy új pályával és új gurulók és előterek hálózatával.
A Schönefeld által használt, az újhoz képest északon húzódó pályával együtt tehát a BER kétpályás üzemben dolgozhat, de nem egészen olyan rendszerben, mint mondjuk Heathrow, ahol a két párhuzamos pálya egyikén csak felszállnak, a másikon csak landolnak a gépek. Az új berlini légikikötő északi pályáját főképp az ötödik terminálon kezelt induló és érkező járatok használják, a másikat a déli 1-esen kezelt gépek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!