Biztberhiba miatt Monor és Hatvan felé is fejre állt a menetrend

iho/vasút   ·   2018.06.26. 17:09

Nagyon nem a 80-as vonal hónapja a június – és az eddigieket látva jó esély van rá, hogy az előttünk álló hónapok sem lesznek azok.

Kedden délelőtt 11 óra körül Aszód és Tura között meghibásodott a biztosítóberendezés kábelvágás miatt. A műszaki hiba következtében a sorompók sem működnek, ezért az ilyenkor érvényes biztonsági előírásoknak megfelelően ezen a szakaszon lassabban közlekednek a vonatok. A szakemberek megkezdték a hiba elhárítását, mely az esti órákra várható. Ez idő alatt a Budapest–Hatvan–Miskolc vonal vonatai harminc-száz perccel hosszabb menetidővel közlekednek.

A miskolci vonal elővárosi szakaszának (80a) felújítása közel sem a legsimábban zajlik – legalábbis forgalomzavartatás szempontjából. Június folyamán körülbelül hat-hétszer borult össze egy teljes napra a menetrend valamilyen műszaki hiba miatt.

Biztosítóberendezési hiba miatt a miskolci, a záhonyi és a szegedi vonalakon is jelentős késések alakultak ki kedd délután

Hogy másfelé se legyen kalandoktól mentes az utazás, a 100-as vonal elővárosi részének (100a) Monor és Pilis közötti szakaszát is felújítják június 22-től július 1-ig. A munkálatok miatt a két állomás között csak egy vágány járható. A technika ördöge azonban most itt is rendetlenkedett: délután négy óra körül meghibásodott a biztosítóberendezés, ezért az Monor és Pilis között is csak lassabban, valamint állomástávolságú követéssel közlekedhetnek a vonatok. A szakemberek megkezdték a hiba elhárítását. Ez idő alatt a Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony és Budapest–Cegléd–Szeged vonalakon húsz-ötven perces restanciákat szedhetnek össze a szerelvények.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!